شناسهٔ خبر: 107820 - سرویس بنادر و دریانوردی

در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به دست آمد؛

ثبت رکورد بی‌سابقه تخلیه بیش از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

تخلیه کالاهای اساسی به دنبال تخلیه بیش از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در ۱۲ ماهه سال گذشته، رکورد بی‌سابقه‌ای در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در حوزه تخلیه کالاهای اساسی به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس با اشاره به پهلوگیری ۲۸۹ فروند کشتی حامل انواع کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون و ۵۱۷ هزار تن کالای اساسی تخلیه شد که ۱۹ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

دریس همچنین با اشاره هم‌افزایی دستگاه‌هایی اجرایی و نهادهای مرتبط در فرآیند صدور مجوزهای ترخیص کالا به منظور تسریع در روند ارسال کالاهای اساسی به تمام نقاط کشور، گفت: در بازه‌ی زمانی یاد شده نزدیک به ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن هم کالاهای اساسی بارگیری و به نقاط مختلف کشور ارسال شد که ۲۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی اتخاذ تمهیدات مدیریتی برای ساماندهی جریان ترخیص و خروج کالاهای اساسی و فعالیت شبانه‌روزی بدون توقف در طول سال و همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله عواملی برشمرد که موجب شد که رشد قابل توجهی در جریان ارسال کالا به مبادی مصرف به دست آید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۷ میلیون تن از کالاهای اساسی بارگیری شده در این مجتمع بزرگ بندری در ۱۲ ماهه سال گذشته از طریق ناوگان جاده‌ای حمل شده است، یادآور شد: به منظور کاهش بار ترافیک جاده‌ای و افزایش سهم حمل و نقل ریلی با هم‌افزایی راه‌آهن جمهوری اسلامی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در آماده‌سازی بستر فعالیت حمل و نقل ریلی نزذیک به ۲ میلیون تن با ناوگان ریلی به نقاط مختلف کشور ارسال شد که از ۱۱ درصد رشد در این زمینه خبر می‌دهد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به عنوان نخستین شهر لجستیک غلات و همچنین کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به لحاظ نزدیکی به مراکز جمعیتی و صنعتی کشور نقش بسزایی در زنجیره تأمین کالا ایفا می‌کند.