شناسهٔ خبر: 107894 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

دو شناور بزرگ جستجو و نجات دریایی با اعتبار بیش از ۲۵ میلیون یورو در جزیره کیش در دست ساخت است

شناورها در بندر امام(ره) مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو شناور بزرگ جست‌وجو و نجات دریایی با استفاده از توان تولیدی داخل کشور در جزیره کیش و در راستای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و با اعتبار بیش از ۲۵ میلیون یورو، و با امکانات مقابله با آلودگی نفتی، در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی در دیدار با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، با تاکید بر بودجه‌مند بودن کلیه برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه بندری و دریایی، افزود: یکی از اولویت‌های توسعه‌ای سازمان بنادر، ساخت اسکله و رونق تردد در جزیره هرمز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نیازهای زیربنایی استان هرمزگان در حوزه دانش، در نظر داریم حسب نشست با نماینده ولی فقیه در این استان و از طریق ظرفیت‌های قانونی مجلس شورای اسلامی و با همکاری وزارت علوم و تحقیقات، رشته‌های تخصصی دریایی و علوم دریانوردی را در جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی دریانورد و متخصص در رشته‌های حقوق دریایی، تجارت دریایی، حقوق حمل‌ونقل دریایی و مهندسی دریایی در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی از ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی مبنی بر تسهیل کارورزی و حضور دانشجویان علوم دریایی در دو شش‌ماه پایان تحصیل بر روی کشتی‌های تجاری و بازرگانی خبر داد و گفت: رویکرد جدی سازمان بنادر، تربیت نیروی کارشناس و کارشناس ارشد دریانورد، مطابق با کنوانسیون‌های آموزشی سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) با همکاری دانشگاه‌های علوم و فنون دریایی است.

صفایی از آغاز به کار ساخت شناور بزرگ چند منظوره تجسس ‌و نجات دریایی به طول ۱۱۶ متر با امکانات بیمارستانی و با ظرفیت بیش از ۳۰۰ نفر خبر داد و گفت: دو شناور بزرگ جست‌وجو و نجات دریایی با استفاده از توان تولیدی داخل کشور در جزیره کیش و در راستای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و با اعتبار بیش از ۲۵ میلیون یورو، و با امکانات مقابله با آلودگی نفتی، در دست ساخت است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از آغاز طرح مطالعاتی برای بنادر نخل ناخدا خبر داد و گفت: این پروژه، با همکاری و مشارکت یک سرمایه‌گذار بزرگ، اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اسکله مسافری شهید ذاکری در بندر قشم، پاسخگوی واقعی نیازهای مسافران و گردشگران بندرعباس نیست، عنوان کرد: لازم است با همکاری سازمان منطقه آزاد، ترمینال مسافری مجهز و پیشرفته در قشم ساخته و راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از برنامه‌های توسعه‌ای متنوع این سازمان در مناطق محروم در شرق استان هرمزگان خبر داد.

در این دیدار، استاندار هرمزگان از راهبردهای توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل و جزایر این استان قدردانی کرد و آمادگی مجموعه استانداری برای تسهیل و رفع موانع در اجرای پروژه و طرح‌های عمرانی و زیرساختی در حوزه بندری و دریایی خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی دوستی با اشاره به مسافرت‌های ایمن دریایی در تعطیلات عید ۱۴۰۱ در استان هرمزگان، تلاش‌های سازمان بنادر و اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای انجام بیش از دو میلیون نفر سفر نوروزی در سواحل و جزایر، بدون هیچ سانحه‌ای را در خور تحسین و تمجید دانست.