شناسهٔ خبر: 107956 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و رعد و برق در برخی از استان‌ها/ احتمال شکسته شدن درختان، سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در چند استان خبر داد و گفت: شدت وزش باد می‌تواند در سه استان منجر به شکستن درختان فرسوده، نهال‌ها، آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی شود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی امروز، ۲۳ فروردین ماه را تشریح کرد و گفت: از امروز تا روز جمعه در ساعات پایانی روز در برخی از نقاط استان های واقع در زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت.

وی افزود:‌ برای امروز و فردا در نیمه غربی کشور،‌ نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم؛ البته شدت وزش باد می‌تواند امروز در آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل بیشتر باشد که منجر به شکستن درختان فرسوده، نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنعت کشاورزی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه وزش بادشدید انتقال توده گرد و خاک از کشورهای همسایه را به بخش‌هایی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر به همراه دارد، گفت: این امر در حد هشدار است و شرایط برای تمام گروه‌های سنی در استان‌های مذکور ناسالم می‌شود. 

وی از افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و گفت:‌ وزش بادهای گرم جنوبی افزایش محسوس دما در نواحی مذکور را رقم می‌زند و مجددا از فردا،‌ چهارشنبه،‌ هوا در این مناطق خنک خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: پایتخت نیز برای بعد از ظهر امروز، باد و گرد و خاک را شاهد است و بیشینه دما در تهران به ۲۹ درجه بالای صفر می‌رسد.