شناسهٔ خبر: 108265 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

کسب رتبه نخست کشوری راهداری همدان در مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل

مدیرکل راهداری همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از کسب رتبه نخست این اداره کل در مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل(ITS) در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، صفر صادقی راد اظهار داشت: این اداره کل در اسفندماه سال گذشته(سه ماه منتهی به اسفند) در مدیریت و بکارگیری سامانه های هوشمند حمل و نقل موفق به کسب رتبه نخست در بین همه استان های کشور شد.

وی با بیان اینکه بررسی عملکرد مرکز مدیریت ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور، هر سه ماه یک بار بین ۳۱ استان کشور انجام می‌شود، افزود: اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران با برقراری شیفت های منظم و دائم در مرکز مدیریت راه‌های استان انجام می‌شود.

صادقی راد ادامه داد: یکی از مهم ترین روش ها و ابزارهای روز دنیا برای ارتقاء سطح ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش تصادفات، بکارگیری و استفاده موثر از سامانه های هوشمند حمل و نقل( تردد شمارهای برخط، دوربین های نظارت تصویری، دوربین های ثبت تخلف سرعت، دستگاه های توزین در حال حرکت(wim))، مدیریت امداد جاده ای، تلفن ۱۴۱، سامانه ثبت سوانح و وقایع جاده ای، تابلوهای پیام متغیر و ترافیک نما و ردیاب ناوگان راهداری در سطح جاده های کشور است.

مدیرکل راهداری همدان یادآور شد: همکاران مجموعه مدیریت اطلاعات راه های استان همدان با هدف افزایش ایمنی با بکارگیری همه توان خود، درصدد شناسایی و معرفی خودروهایی که موجب ایجاد ناامنی در محورهای ارتباطی می‌شوند به پلیس راه هستند.

صادقی راد تصریح کرد: آنلاین بودن، ارسال صحیح و دقیق اطلاعات و داده‌ها، عدم خاموشی و قطعی سامانه، برقراری شیفت های منظم و دائم و اطلاع‌رسانی سریع و به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران از جمله شاخص هایی است که در این ارزیابی به آن توجه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی ۱۴۰۱ نیز سامانه های ثبت تخلفات سرعت با ثبت بیش از ۶۳ هزار تخلف سرعت غیرمجاز لحظه ای و سرعت غیرمجاز متوسط، کارکردی بیش از ۹۵ درصد داشته اند.

مرکز مدیریت اطلاعات راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان در چند سال گذشته به شکل مستمر در مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است.