شناسهٔ خبر: 108272 - سرویس شرکت‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

همکاری پیمانکاران و مشاوران ایرانی در ساخت کریدور ارتباطی جدید ارمنستان

کریدور معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سفیر کشور ارمنستان از آمادگی همکاری ایران با ارمنستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به منظور تکمیل کریدور ارتباطی جدید میان دو کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سفیر کشور ارمنستان آرسن آواگیان با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد و در این نشست در خصوص همکاری های حمل و نقلی میان دو کشور و تسهیل ارتباط جاده ای میان ایران و ارمنستان با تکمیل کریدور ارتباطی جدید بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

خیراله خادمی با اشاره به سفر سال گذشته خود به کشور ارمنستان در راستای گسترش تعاملات با این کشور به ویژه در حوزه حمل و نقل گفت: ایران به‌دنبال این است تا مزیت‌های ترانزیتی خود را با احداث مسیرهای جدید بین‌المللی ارتقا بخشد. مسیرهای جاده‌ای، ریلی و دریایی جدید با همین هدف ساخته شده یا در حال راه‌اندازی است که دسترسی ایران به کشورهای کریدور شمال- جنوب و اروپا را راحت‌تر می‌کند، زمان حمل‌ونقل را کاهش می‌دهد و هزینه‌های حمل هم به تبع آن کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: ایران در حال حاضر با احداث یک مسیر جاده‌ای از سمت تبریز به مرز نوردوز شرایط تکمیل این کریدور ارتباطی با کشور ارمنستان را فراهم می‌کند که در صورت تکمیل علاوه بر کاهش مسیر قابل رقابت با کریدورهای موازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اتصال این مسیر در خاک ایران به کریدور احداثی در کشور ارمنستان را تحولی در محورهای ارتباطی میان دو کشور دانست و عنوان کرد: در میان مسیرهای موجود و در حال احداث، این مسیر برای ایران، ارمنستان و همچنین کشورهایی که از آن بهره‌برداری خواهند کرد، اهمیت ویژه‌ای دارد.

خادمی از اعلام آمادگی ایران برای همکاری در ساخت این محور با صدور خدمات فنی و مهندسی از سوی مهندسان مشاور و پیمانکار ایرانی خبر داد و گفت: با ساخت این محور، مسیر ترانزیتی شمال-جنوب از ایران به‌ سمت ارمنستان به نصف کاهش پیدا می‌کند و کریدوری اقتصادی و قابل رقابت با سایر کریدورهای موازی در مسیر شمال-جنوب می‌شود.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سفیر کشور ارمنستان نیز از همکاری با شرکت‌های ایرانی در حوزه راهسازی اظهار خرسندی کرد و گفت:‌ کشور ارمنستان از همکاری با مهندسان و پیمانکاران ایرانی با توجه به تجارب ارزنده و گرانبها در راهسازی و به ویژه احداث پل و تونل استقبال می‌کند و این آمادگی وجود دارد تا قسمت جنوبی این کریدور با کمک ایران احداث شود.