شناسهٔ خبر: 108274 - سرویس استان‌ها

پس از سالها مغفول ماندن؛

ماده ۱۲ قانون حمایت از احیا بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری عملیاتی شد

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ظرفیت های قانونی ماده ۱۲ قانون حمایت از احیا بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که سال‌ها مغفول مانده بود، عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه ،گفت: با تعامل وهمکاری شرکت بازآفرینی شهری و سازمان امور مالیاتی کشور قانون احیاء بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه دولت می تواند هزینه های بخش های غیردولتی به منظور تامین خدمات و فضاهای عمومی،فرهنگی،آموزشی،مذهبی و ورزشی در مناطق یاد شده را جز هزینه های قابل قبول مالیاتی مودیان محسوب نماید، عملیاتی شد.

وی ادامه داد: هم اکنون بنابر اعلام سازمان امور مالیااتی کشور مودیان مالیاتی حائز شرایط مطابق با قانون مذکور می توانند اسناد و مدارک لازم را در موعد مقرر به اداره امور مالیاتی مربوطه تسلیم نمایند تا برابر مقررات ،اقدامات لازم در این خصوص انجام گیرد.

محبت خواه تصریح کرد: با توجه به تاکید سازمان امورمالیاتی کشور مبنی بر قابل قبول بودن سرمایه گذاری بخش غیردولتی در تامین خدمات و فضاهای عمومی محلات هدف بازآفرینی  به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی مودیان، از کلیه شرکت های اقتصادی ،خیرین و واقفین دعوت می کنیم تا در طرحهای بازآفرینی شهری استان تهران با اداره کل راه و شهرسازی استان همکاری و تعامل داشته باشند.