شناسهٔ خبر: 108291 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گرد و خاک از امشب در مناطق غربی کشور/بارش باران از فردا در برخی استان‌ها

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی از انتقال گرد و خاک کشورهای همسایه به مناطقی از شمال غرب و غرب کشور طی امشب و فردا خبر داد.

فاطمه گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۰ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

گودرزی آب و هوای امروز سه‌شنبه را در نیمه شرقی کشور و استان‌های خراسان رضوی خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان همراه با بارش‌های پراکنده پیش‌بینی کرد و گفت: در نیمه غربی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: فردا هم در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما برقرار است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از فردا بعد از ظهر و اوایل شب بارش‌ها در شرق و شمال غرب و غرب کشور آغاز می‌شود و تا اواسط هفته آتی ادامه می‌یابد.

گودرزی تاکید کرد: اواخر وقت امشب و طی فردا چهارشنبه خیزش گرد و خاک کشورهای همسایه به مناطقی از شمال غرب و غرب کشور منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: امشب در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان پدیده غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید، اختلال در تردد و اختلال در پروازها را به دنبال خواهد داشت و فردا نیز این شرایط در آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، البرز، مرکزی، قم و خوزستان رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی توصیه کرد که مردم به ویژه افراد آسیب‌پذیر از حضور در فضای باز خودداری کنند و فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز انحام نشود تا شرایط بهبود یابد.

گودرزی همچنین خاطر نشان کرد: تهران امروز وزش باد را دارد، بیشینه دما ۲۴ درجه بالای صفر بوده و روند دمایی نیز در روزهای آتی افزایشی خواهد بود.