شناسهٔ خبر: 108314 - سرویس استان‌ها

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد؛

ضرورت الکترونیکی شدن صفر تا صد مراحل خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان

عباس يوسف زاده.jpg معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در جلسه ی ارزیابی و بهبود عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: لازم است صفر تا صد مراحل خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان الکترونیکی شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، جواد خدایی در این جلسه که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسه رفع موانع حوزه ساخت و ساز است، افزود: ارائه تمامی مراحل خدمات  سازمان نظام مهندسی ساختمان در بستر اینترنت باعت تسریع در روند ساخت و ساز در استان خواهد شد.

عباس یوسف زاده مدیرکل راه وشهرسازی خراسان رضوی، نيز در اين جلسه با اشاره به مساله استفاده از نقشه شهرداري و نقشه اجرايي در ساختار طراحي و اجراي ساختمان ها كه منجر به 2 نقشه ای شدن ساختمان ها شده است، گفت: در گفتگو با اعضای هیات مدیره سازمان اعلام کردم برای رفع مساله مذكور گام اول را باید مهندسان ناظر با برخورد با مجریان و مالکینی که ساخت و ساز را مطابق نقشه های مصوب منطق بر پروانه ساختمان انجام نمی دهند، بردارند. ضمن اینکه در ادامه ارگان هایی همچون شهرداری و سازمان نظام مهندسی و اداره كل راه و شهرسازي بستر مناسب جهت ساخت و سازها وفق ضوابط و مقررات ايجاد نمايند.

گفتنی است در این جلسه سالیانی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و  نقل و ترافیک استانداری، اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، رييس كميسيون شهرسازي شورای شهر مشهد و سازندگان بخش خصوصی حضور داشتند و راهکارهای تسریع در فرایند ساخت و ساز مورد بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.