شناسهٔ خبر: 108340 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

توجه ویژه به ۲۰ طرح زیربنایی در چهارمحال و بختیاری

کارگروه.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تصویب ۲۰ طرح در کارگروه امور زیربنایی استان در بخش های مختلف مسکن، صنعتی، کشاورزی، خدماتی، گردشگری، درمانی و ... خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی گفت: در جلسه کارگروه به ریاست معاون امور عمرانی استاندار، محدوده الحاقی اراضی ملی و دولتی به طرح جامع به مساحت ۱۴۰ هکتار در ۱۱ شهر استان شامل شهرهای شهرکرد، فرخشهر، هفشجان، بن، سامان، سورشجان، نافچ، گهرو، شلمزار، فرادنبه و گندمان بررسی و تصویب شد. وی تصویب این اراضی را در راستای تسهیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف دانست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اجرای طرح های مختلف در سراسر استان را از موارد بررسی شده  در این جلسه یاد کرد و افزود: ۱۸ طرح در بخش های مختلف شامل ۷ طرح کشاورزی، ۶ طرح صنعتی، ۱ طرح درمانی، ۱ طرح ورزشی، ۱ طرح گردشگری و ۱ طرح مجتمع خدماتی و رفاهی در این جلسه به تصویب اعضاء رسید.

مقصودی از دیگر موارد مطرح شده در جلسه، به بررسی طرح مطالعاتی جابجایی و یا درجاسازی روستاهای در معرض خطر شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و ادامه داد: این طرح شامل روستاهای سه جوی، گاوشیر، قلعه کشکی و چمعباس علی می باشد که برای سه روستای گاوشیر، قلعه کشکی و چم عباس علی با جابجایی و برای روستای سه جوی با درجاسازی موافقت گردید.

وی همچنین گفت: طرح های ارسال شده به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی استان، پس از تکمیل مدارک و انجام استعلام از دستگاه های مرتبط در جلسات کمیته کار امور زیربنایی با حضور کارشناسان مختلف و همچنین متقاضیان مورد بررسی و بحث قرار گرفته و مشکلات آن ها برطرف می گردد. مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: پس از تصویب طرح ها در کارگروه امور زیربنایی، در شورای برنامه ربزی و توسعه استان به ریاست استاندار محترم مطرح و در صورت تصویب، جهت اجرا ابلاغ می گردد.