شناسهٔ خبر: 108358 - سرویس استان‌ها

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد:

علائم و تابلوهای سطوح پروازی فرودگاه شیراز نصب و اصلاح شد

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از اجرای عملیات نصب و اصلاح علائم و تابلوهای سطوح پروازی فرودگاه بین المللی شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: در راستای نوسازی و بهسازی علائم و تابلوهای سطوح پروازی مطابق با آخرین استانداردها، تعداد ۱۰۹ عدد تابلوی جدید نصب و راه اندازی وتعداد ۶۷ تابلوی قدیمی نیز بهسازی و در مدار قرار گرفت.

 وی افزود: هدف از اجرای این پروژه را افزایش دید خلبانان در سطوح پروازی، ارتقا ایمنی پروازها مطابق با استانداردهای ایکائو و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری دوره ای بوده است.

کریم آقائی یادآور شد: کلیه اقدامات انجام شده از قبیل به‌روزرسانی و رفع نواقص تابلوها طبق مصوبات کمیته signing & marking شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و به منظور افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از بروز مخاطرات احتمالی صورت پذیرفته است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار داشت: این پروژه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و با نظارت کارشناسان اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی و اداره فنی و مهندسی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس انجام شده است.