شناسهٔ خبر: 108382 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه وشهرسازی استان اعلام کرد:

تحویل و تحول ۲۶۵۰ هکتار از اراضی ملی استان تهران/ تقدیر از منابع طبیعی استان به جهت تحویل اراضی در راستای حمایت از نهضت ملی

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از کارگروهی و تعامل خوب صورت گرفته و آزاد سازی ۲۶۵۰ هکتار از اراضی ملی در راستای اجرای ماده ۶۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در راستای تفاهم نامه فی‌مابین وزارت خانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهر، در ابتدای سال جاری اقدامات لازم صورت گرفت.

وی گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده در اجرای ماده ۶۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها حدود ۲۶۵۰ هکتار از اراضی تعیین تکلیف گردیده که از این میزان ۱۷۵۰ هکتار تحویل و تحول شده و ۹۰۰ هکتاردرمرحله بررسی کارشناسی هیات نظارت ماده ۳۳ قانون مذکور که واقع در داخل و خارج از حریم و محدوده شهر در تمامی شهرستانهای استان تهران انجام شده است.

وی در ادامه افزود: این تحویل و تحول با هدف حفظ و صیانت اراضی ملی و دولتی و به جهت تخصیص زمین قانون جهش تولید مسکن، ساخت مسکن محرومین، خانواده‌های دارای دوعضو معلول (بهزیستی)، خانواد‌های محترم شهدا، ایثارگران و جانبازان به نتیجه رسید.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در حوزه مسکن و ساختمان، با تلاش‌های بعمل آمده عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستانهای اعلامی آغاز گردیده و این بستر سازی منوط به تامین زمین مناسب بوده که با همت و همدلی دستگاههای متولی امر به سرانجام رسیده است.

محبت خواه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دستگاههای متولی زمین از جمله اداره کل منابع طبیعی استان تهران گفت: مطابق با برنامه ذاتی این اداره کل و در راستای حفظ حقوق مردم و بیت المال و  پروژه های مسکن ملی که در سرلوحه کار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در سال جاری است اداره کل مذکور همراه و همگام با برنامه های دولت سیزدهم در پیشبرد اهداف سازمانی قدم مثبت برداشته است که به سایر دستگاهها نیز توصیه می کنیم به قانون جهش مسکن ملحق شوند.