شناسهٔ خبر: 108393 - سرویس استان‌ها

استاندار فارس اعلام کرد:

اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس خوب است

شورای مسکن با حضور استاندار فارس استاندار فارس ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته و ارتقای رتبه فارس در طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور نسبت به دو ماه گذشته خواستار تسریع در اجرایی کردن بیشتر این طرح مهم ملی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، ( فارس)  ، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس ، در یکصد و چهلمین جلسه شورای مسکن استان گفت: طرح نهضت ملی مسکن حتی المقدور در زمین هایی اجرا شود که زیرساخت های آنها آماده باشد تا هزینه های تحمیلی به دولت و دستگاههای اجرایی کاهش یابد.
به گفته وی، این طرح می تواند یا در بافت فرسوده شهرها به ویژه در شهر شیراز و با زمین هایی که امکانات و تاسیسات به آنها نزدیک است اجرا شود.
محمد هادی ایمانیه ادامه داد، دست اندرکاران امر هرچه می‌توانند در جهت ساخت مسکن روستایی کار کنند تا در کنار اقدام قرارگاه اشتغال بتوانیم مهاجرت از روستاها را کاهش دهیم و حتی معکوس کنیم.
او اظهار داشت: کسی که از روستا مهاجرت کرد بازگرداندن او سخت خواهد بود و تشویق و ترغیب افراد مهاجر به بازگشت به روستا نیازمند دو زیرساخت مسکن و اشتغال است.
استاندار فارس، با اشاره به اشتغال ۲۷ هزار نفر در شهرک صنعتی شیراز گفت: اگر در نزدیک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز شهرک مسکونی ساخته شود، هم در کاهش ترافیک و هم زمان و هزینه کارکنان این شهرک که ممکن است روزانه مجبور باشند برای رسیدن به محل کار کیلومترها طی کنند موثر خواهد بود.