شناسهٔ خبر: 108414 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی از نوار غربی به کشور/ کاهش محسوس دما در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر / دریای خزر مواج و متلاطم

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی در جریان تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور از ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب و شمال غرب کشور خبر دادو گفت: دمای هوا در در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش ۶ الی ۱۰ درجه ای خواهد داشت.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور گفت: امروز پنجشنبه، یکم اردیبهشت ماه، برای مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و البرز، تهران، مرکزی،قم، اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیوله و بویر احمد، شمال فارس، شرق خوزستان، شمال و نیمه غربی سمنان رگبار پراکنده توام با گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید و در گیلان و مازندران، غرب گلستان بارش باران پیش بینی می شود.

وی افزود: روز جمعه در برخی مناطق گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال و غرب خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان و نیمه شمالی فارس رگبار و رعد و رعد و برق و وزش باد موقت خواهد بود.

نقشینه بیان کرد: روز شنبه برای برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، شرق اصفهان، ارتفاعات سمنان رگبار پراکنده  و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از یکشنبه بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی جدید برای مناطقی از غرب و جنوب غرب و دوشنبه علاوه غرب و جنوب غرب برای مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی بارش آغاز خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه امروز پنجشنبه در نوار غربی و بخش هایی از مرکز و روز جمعه در بخش های از مرکز غبار آلود خواهد شد، افزود: شنبه در نوار شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد خواهیم داشت و روز یکشنبه برای بخش های از مرکز، دوشنبه در جنوب غرب و مرکز وزش باد شدت می گیرد که احتمال خیزش گردو خاک در مناطق مستعد وجود دارد.

وی افزود: دمای هوا امروز و فردا در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر ۶ الی ۱۰ درجه کاسته می شود و از شنبه تا دوشنبه به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی شده است.