شناسهٔ خبر: 108423 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد:

طرح بهسازی محور ترانزیتی قدیم قم- تهران عملیاتی شد

خبر اکبر نوروز پور مطرح کرد: با اعتباری افزون بر ۳۳۰ میلیارد ریال( ۳۳ میلیارد تومان) پروژه بهسازی ۱۱ کیلومتر از محور ترانزیتی قدیم قم- تهران عملیاتی شد

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم ، به منظور صیانت و ارتقا سطح ایمنی دریکی از سه محور مهم ترانزیتی کشور، طرح بهسازی جاده قدیم قم- تهران عملیاتی شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: محور قدیم قم- تهران از محورهای شریانی کشور است که نقشی مهم درترانزیت کالا دارد و به دلیل ترافیک غالبا چشمگیر انواع کامیون و تریلر، سطح استهلاک جاده‌ای آن درمقایسه با دیگر محورها بالا و نیازمند توجه بیشتری است.

اکبر نوروز پور با یادآوری این مهم که ارتقا سطح سرویس و همچنین افزایش ضریب ایمنی محور قدیم قم- تهران از اولویت‌های عمرانی اداره کل متبوع است، تصریح کرد: طی سنوات گذشته ودرقالب طرح‌های عمران جاده‌ای، نسبت به تعریض و دوبانده کردن محور درقطعه نخست آن اقدام شده،که به دلیل تحدید منابع اعتباری، ادامه این پروژه به بعد موکول گردید.

وی درادامه به طرح بهسازی این محور اشاره و توضیح داد: به دلیل اضمحلال شدیدرویه راه در۱۱ کیلومتر ابتدایی محور قدیم قم- تهران ( باند رفت) نسبت به اجرای طرح بهسازی از نوع سنگین ودرقالب عملیات درزگیری با قیر پلیمری و یک لایه بلک بیس ( اساس قیری ) و روکش آسفالت( توپکا) اقدام می شود.

نوروزپور طول مسیر اجرایی پروژه را قریب ۱۱ کیلومتر وعرض آن را ده متر عنوان کرد و افزود: محدوده اجرایی طرح بهسازی محور قدیم قم- تهران، از مقابل پاسگاه پلیس راه این محورآغاز و تا کیلومتر ۱۱ باند رفت امتداد دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درخصوص میزان و محل تهیه اعتبارات این طرح مهم عمران جاده‌ای اظهار داشت: افزون بر ۳۳۰ میلیارد ریال ( ۳۳ میلیارد تومان)  اعتبار اجرایی این طرح است که تماما از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.

نوروزپور درخصوص بازه زمانی پروژه نیز اظهار داشت: این طرح از۲۰ اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و ان شا... تاپایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی درخاتمه ضمن تاکید بر ترافیک چشمگیر محور قدیم قم- تهران و ضرورت رعایت حداکثری مقررات ترافیک جاده‌ای توسط کاربران گرامی، یادآور شد: به دلیل اجرای طرح درزگیری که غالبا موجب ایجاد غبار در سطح راه می شود، ضروری است رانندگانی که از این مسیر تردد می نمایند نسبت به رعایت جوانب ایمنی، ساعی و تعامل لازم را با مجریان این پروژه داشته باشند.

شایان توجه است آزادراه و جاده قدیم قم- تهران، که به موازات یکدیگر امتداد دارند، نقشی بی بدیل درارتباط کریدوری نواحی شمال، شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب غربی با مرکز کشور دارند.

انتهای پیام/