شناسهٔ خبر: 108445 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تهران گرمتر می شود/ ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور/ خلیج فارس مواج و متلاطم/ افزایش بارش ها در خراسان رضوی

باران کارشناس سازمان هواشناسی در جریان تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور از ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب کشور خبر داد و گفت: بیشینه بارش ها برای خراسان رضوی پیش بینی می شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه، دوم اردیبهشت ماه، برای استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان، خراسان شمالی، بخش­ هایی از خراسان­ رضوی، شمال­ خراسان­ جنوبی، اصفهان، سمنان، یزد، کرمان، فارس، شمال بوشهر در ارتفاعات و دامنه­ های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گفته نقشینه این وضعیت روز شنبه در نواحی مرکز، شرق، شمال شرق و بخش­ هایی از جنوب­ شرق و ارتفاعات البرز تداوم پیدا می کند و بیشینه بارش ها فردا در خراسان­ رضوی پیش بینی شده است.

وی افزود: روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود و در ارتفاعات و دامنه­ های البرز سبب رگبار و رعد و برق و تندباد خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: در روز دوشنبه شدت و گستره بارش­ ها افرایش پیدا می‌کند و استان‌های واقع در غرب و شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه­ های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل غرب دریای خزر را در برخواهد گرفت و شدت بارش ها در روز سه شنبه نسبت به روز قبل خود افزایش خواهد داشت و بخش هایی از سواحل غربی دریای خزر، مرکز و جنوب کشور را در برخواهد گرفت.

نقشینه در ادامه افزود: وزش باد نسبتا شدیدی امروز و فردا در جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق و یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق وجود خواهد داشت که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز و فردا خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.

نقشینه در مورد شرایط جوی تهران گفت: در تهران از بعد از ظهر امروز افزایش ابر و احتمال رگبار وجود دارد و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود. بیشینه دمای تهران امروز ۲۷ و فردا به ۲۸ درجه خواهد رسید. دمای تهران برای روز یکشنبه ۳۰ درجه پیش بینی شده است.