شناسهٔ خبر: 108452 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد:

جابجایی ۱۰۱۰۰۰ مسافر در طرح نوروزی امسال

جابجایی ۱۰۱۰۰۰ مسافر در طرح نوروزی امسال لرستان.jpg در طرح نوروزی ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۲۳ مسافر از خدمات حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان لرستان بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، عباس شرفی گفت: در طرح نوروزی امسال تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۲۳ مسافر از خدمات حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان لرستان بهره‌مند شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۸۷هزار و ۸۰۷ مسافر، ۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با توجه به پیش‌بینی افزایش سفرهای نوروزی در جلسات کارشناسی با صنوف حمل و نقل مسافر و دستگاه‌های ذیربط زیرساخت‌ها تامین و تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی اندیشیده شد که درنهایت رضایت عمومی را در پی داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به آمار مسافران ورودی و خروجی استان گفت: درمجموع در طول طرح نوروزی امسال ۷۹هزار و ۶۱۱ نفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۵هزار و ۹۰۷نفر حدود ۲۱درصد افزایش داشته است و تعداد مسافران خروجی نیز با ۲۹درصد افزایش از ۴۸هزار و ۲۴۷ نفر در سال گذشته به ۶۲هزار و ۱۴ نفر در نوروز ۱۴۰۱ رسیده است.

وی گفت: همچنین در حوزه حمل و نقل کالا در ایام طرح نوروزی ۱۲۵هزار و ۹۲۱ تُن انواع کالا در قالب ۹هزار و ۴۵۷ فقره بارنامه توسط ناوگان استان جابجا شده است.

شرفی با اشاره به عملکرد حوزه ایمنی و ترافیک گفت: در طول طرح نوروزی با برقراری گشت‌های مستمر میدانی و کنترل دروازه‌ای ناوگان حمل و نقل عمومی، درمجموع دو هزار و ۴۲۴ دستگاه ناوگان کنترل و ۴۱۳ مورد تخلف شناسایی شده است.

وی، رصد ۱۷۰دستگاه ناوگان اتوبوس با سامانه سپهتن و پذیرش و بررسی سلامت دوهزار و ۲۱۹ دستگاه وسیله نقلیه در چهار مرکز معاینه فنی استان را از دیگر بخش‌های عملکرد راهداری لرستان در حوزه حمل و نقل و ایمنی و ترافیک برشمرد.