شناسهٔ خبر: 108468 - سرویس هوایی

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

اهدا دومین گواهینامه فرودگاهی با استناد به مقررات جدید فرودگاهی به فرودگاه بین المللی زاهدان

محمدی بخش با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، دومین گواهینامه فرودگاهی با استناد به مقررات جدید فرودگاهی به فرودگاه بین المللی زاهدان اهدا شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور محمدی بخش، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران فرودگاهی و مقامات کشوری و لشگری؛ دومین گواهینامه فرودگاهی کشور پس از فرودگاه بین المللی بندرعباس توسط رئیس سازمان به فرودگاه بین المللی زاهدان اهدا شد.

در این مراسم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و همچنین تقدیر و تشکر از مسئولان استان سیستان و بلوچستان خصوصا استاندار کوشا، پرتلاش و مسئولیت پذیر این استان  گفت : امروز جلوه بسیار خوبی از همکاری و همیاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در تمامی سطوح در استان قابل مشاهده است و در هر جا که همدلی و همکاری وجود داشته باشد توسعه و پیشرفت، بیشتر و سریعتر اتفاق می افتد.

محمدی بخش ادامه داد: در تمامی جلسات مهم که در سطح کلان کشور تشکیل می شود نام استان سیستان و بلوچستان نهادینه شده است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اشاره به جلسات برگزار شده با مقامات کشور چین افزود: در تمامی بخش های مذاکره از جمله در حوزه های بنادر، راه آهن و بخش هوایی، بخش عمده و مهم  مذاکرات در مورد استان سیستان و بلوچستان است

محمدی بخش با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که برای تمامی مقامات و مسئولان کشور لازم الاجراست بیان کرد: همین امر که دومین گواهینامه فرودگاهی پس از فرودگاه استان هرمزگان به فرودگاه استان سیستان و بلوچستان اهدا می شود از نگاه نظام به نحوه توسعه زیرساخت های کشور پیام روشنی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این که امروز این فرودگاه در تراز فرودگاه‌های بین المللی قرار گرفت و امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر از جمله ایرباس ۳۸۰ در آن امکان پذیر است بسیار مهم است.

محمدی بخش در خصوص توسعه صنعت هوایی در استان گفت: تعداد پروازهای هفتگی استان قابل توجه میباشد. لیکن نیاز بر توسعه بیشتر وجود دارد و نیروهای مسلح با تمامی توان در این راه همکاری می کنند و ما نیز در  همه حوزه ها در تلاش هستیم و تمامی امکانات خود را به کار گرفتیم تا زیرساخت­های لازم را فراهم کنیم و با همکاری هم امنیت پایدار را برقرار کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص توسعه سواحل مکران و چابهار که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، گفت: در حوزه هوایی خود را مکلف بر توسعه استان کردیم زیرا معتقد هستیم اگر بخش هوایی توسعه نیابد هیچ بخشی از جمله بخش پزشکی، اورژانس، امداد و ترانزیت حمل و نقل هوایی توسعه نخواهد یافت و از این جهت استان سیستان و بلوچستان مورد توجه ما است.

 محمدی بخش با اشاره به اهمیت بحث لجستیک هوایی بیان کردلجستیک هوایی الزاما در حوزه نظامی نیست و باید در بخشهای غیر نظامی نیز فعال شود. هواپیماهای باری ما در چند ماه اخیر به ۱۱ فروند افزایش یافته و قطعا باید به توسعه واردات و صادرات بار توجه کنیم و انتظار این است که زاهدان و چابهار  به دروازه شرقی و هاب کشور در حوزه صادرات و واردات تبدیل شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش پروازهای زیارتی کشور که دستور ریاست جمهوری است، بیان کرد: پس از ۱۲ سال پروازهای دمشق را مجددا از تهران و کرمان برقرار کردیم و در گام بعدی پروازهای این استان به مقاصد زیارتی برقرار خواهد شد.

محمدی بخش در خصوص  اقدامات انجام یافته در ایام نوروز اضافه کرد: در ایام نوروز رکورد تاریخی رقم خورد و دو و نیم میلیون مسافر را جابجا کردیم که در سال قبل این تعداد ۵۰۰ هزار نفر بود  و این اتفاق خوبی بود که در حوزه هوایی رقم خورد.

وی در خصوص استراتژی صنعت هوایی گفت: امروز الویت ما تامین هواپیماهای ۵۰ تا ۱۵۰ نفره است زیرا درخواست همه استانها توسعه شبکه پروازی بین استانی و برقراری و استمرار پروازها است.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، محمدی بخش در خصوص فرودگاه چابهار بیان کرد: جلساتی را با متولیان و مسئولان کشوری و لشگری داشته ایم. برای توسعه استان تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد. ضمن اینکه ماموریتهای اساسی و مهم نیروهای مسلح هم باید حفظ و رعایت شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: ساخت فرودگاه جدید حداقل ۵ سال زمان خواهد برد و تا تکمیل فرودگاه جدید باید نقائص و مشکلات  فرودگاه فعلی برطرف شود و پس از راه اندازی فرودگاه جدید نیز این فرودگاه به کار خود ادامه خواهد داد.