شناسهٔ خبر: 108581 - سرویس مسکن و شهرسازی

در راستای طرح جهش تولید مسکن انجام شد؛

بازدید از کارخانه فناوری تولید خانه‌های پیش‌ساخته بتن آرمه

ساختمان بتن‌آرمه در راستای طرح جهش تولید مسکن، معاون تحقیقات و فناوری و مشاور رئیس در امور تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از فناوری تولید خانه‌های پیش‌ساخته بتن آرمه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در راستای طرح جهش تولید مسکن، معاون تحقیقات و فناوری و مشاور رئیس در امور تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از کارخانه فناوری تولید خانه‌های پیش‌ساخته بتن آرمه بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید محمدمهدی حیدری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، علیرضا برکتین مشاور رئیس مرکز در امور تحقیقات و فناوری، پیمان عباسی مدیرکل دفتر فنی، اجرایی و نظارت شرکت عمران شهرهای جدید، ‌ محمدرضا بیات کارشناس تحقیقات سازه وشعله نوذری رئیس بخش معماری و طراحی محیط مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی حضور داشتند.

این بازدید فرصتی بود تا با حضور نمایندگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید، ضمن ارائه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های یکی از تولیدکنندگان سیستم‌های صنعتی مسکن به عنوان یکی از سیستم‌های پیشنهادی در طرح جهش تولید مسکن، زمینه همکاری‌های بعدی با نقش‌آفرینی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مرجع علمی در این حوزه فراهم شود.  

فناوری تولید خانه‌های پیش‌ساخته بتن آرمه متشکل از سیگمنت‌های بتنی مجزا است که در کارخانه و در شرایط مناسب تولید و به محل پروژه حمل می‌شود.

این سیستم دارای فونداسیون پیش‌ساخته است و به صورت اتصالات پیچ و مهره‌ای در محل نصب می‌شود. همچنین امکان اجرای تمامی مدارهای تاسیساتی بدون هیچگونه تخریب در آن پیش‌بینی شده است و با توجه به این موضوع، در مدت زمان مناسبی قابلیت اجرا دارد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در حال حاضر، با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کلیه ملاحظات حوزه انرژی و تاسیسات و مواد و مصالح نوین در حال پیگیری و برنامه‌ریزی است.

در افق این طرح، پیش‌بینی شده است که کارخانه مورد بازدید بتواند به ظرفیت تولید ۲ واحد مسکونی ۷۵ مترمربع در روز برسد.