شناسهٔ خبر: 108602 - سرویس استان‌ها

در فروردین ۱۴۰۱ انجام گرفت؛

ثبت حدود ۹ هزار تنتخلف اضافه تناژ حمل کالا در قزوین

کنترل اضافه تناژ آذربایجان غربی معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از ثبت ۸ هزار و ۹۰۹ تن تخلف اضافه تناژ بار با سامانه WIM(توزین در حال حرکت بار) طی یک ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین) فیاض بیگدلی گفت: هدف عمده از استقرار این سامانه توزین خودروهای سنگین باری برای جلوگیری از حرکت وسایل نقلیه باری با میزان بار بیش از حد مجاز است که به منظور پیشگیری از تخریب سطح آسفالت جاده و جمع آوری اطلاعات مربوط به حمل بار جاده ای انجام می شود.

وی اضافه کرد:در این سیستم با حرکت خودروی سنگین در مسیری که جهت توزین در حاشیه جاده اصلی پیش بینی شده است عملیات توزین انجام می شود که این فرایند توسط تشخیص دهنده های توزین خودکار به انجام می رسد.

بیگدلی ادامه داد: با توجه به هزینه بالای ساخت و ترمیم راه‌‌ها از یک سو و  نیز اهمیت  موضوع توزین ناوگان باری و همچنین با توجه به عدم امکان توزین تمام ناوگان عبوری در جاده ها سامانه توزین در حال حرکت بدون توقف ناوگان با سرعت بسیار بالا می تواند به صورت محوری ناوگان عبوری را توزین و اطلاعات مربوطه را جهت برخورد با رانندگان متخلف در اختیار پلیس راه قرار دهد.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از مهم ترین فعالیتهای انجام شده در این معاونت طی یک ماه گذشته گفت:در این مدت میزان ترافیک ثبت شده توسط دستگاه های تردد شمار ۲۸ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۸۸ دستگاه خودرو بوده است.

بیگدلی ادامه داد:همچنین در فروردین امسال ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ تخلف عبور و مرور در جاده‌های استان توسط دوربین های ثبت تخلف ثبت و ذخیره و برای اعمال قانون ارسال شد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان قزوین به عملکرد این اداره کل در بخش مجتمع های خدماتی رفاهی نیز اشاره کرد و گفت:در ماه گذشته ۱۶ مورد مکان یابی برای احداث مجتمع های جدید انجام و موافقت اصولی ساخت ۴ مجتمع نیز تمدید شد.

بیگدلی همچنین از ۸ مورد بازدید از مجتمع های در حال بهره برداری خبر داد و افزود:این بازدید ها توسط کمیته ویژه نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی متشکل از دستگاه هایی چون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اقامه نماز انجام می شوند و در قالب آن تمام بخش های مجتمع ها اعم از نمازخانه، رستوران، جایگاه سوخت و سرویس‌های بهداشتی مورد بازدید قرار می گیرند.