شناسهٔ خبر: 108676 - سرویس ریلی

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

همکاری تهران و مسکو در طرح‌های مشترک ریلی /آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری

ترانزیت ریلی از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به همکاری تهران و مسکو در طرح‌های مشترک ریلی و آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

گسترش همکاری ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل/ همکاری تهران و مسکو در طرح‌های مشترک ریلی

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به روسیه از گسترش همکاری‌های ایران با این کشور در حوزه حمل و نقل خبر داد.

رشد متوازن یک ضرورت در راه‌آهن است/آینده‌ای روشن و عدالت محور در انتظار راه‌آهن خواهد بود

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ضمن تاکید بر رفع گام به گام نقصان‌ها در این مجموعه گفت: رشد متوازن یک ضرورت در راه‌آهن است و می‌توانیم به سوی راه‌آهن پیشرفته و عدالت محور حرکت کنیم.

بررسی ابعاد ترانزیت ریلی در کشور

وزیر امور خارجه در جلسه مشترک با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ادامه حمایت قاطع وزارت امور خارجه از تلاش‌های راه‌آهن در راستای دیپلماسی اقتصادی و اهمیت ترانزیت تاکید کرد.

کاهش زمان و هزینه ترانزیت، مزیت نسبی را به مزیت رقابتی تبدیل می‌کند/ نگاه ملی لازمه تقویت ترانزیت کشور

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر کاهش زمان در ترانزیت به ویژه ترانزیت مرزی گفت: هرگاه زمان و هزینه ترانزیت افزایش ‌یابد، کشور کمتر می‌تواند از مزایای نسبی جغرافیایی خود استفاده کند و با کاهش زمان و هزینه مزیت نسبی به مزیت رقابتی تبدیل می‌شود.

آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری

پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۰ تا ۳۱ اردیبهشت ماه، از صبح روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه سال جاری، به صورت همزمان از طریق اینترنتی و در مراکز مجاز فروش بلیت در سراسر کشور آغاز می‌شود.