شناسهٔ خبر: 108696 - سرویس وزارتی

نگاه؛

صنعت حمل‌‌ونقل پیش‌زمینه توسعه بخش‌های اقتصادی کشور

شهریار افندی زاده شهریار افندی‌زاده- معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور

۷ اردبیهشت در تقویم سالانه کشور، به نام روز ملی ایمنی حمل‌ونقل نامگذاری شده است. ضمن تبریک و پاسداشت این روز مهم به دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل و ایمنی، فرصت را غنیمت شمرده و از خداوند آرزوس توفیق خدمت‌گذاری به فعالان این بخش را مسالت دارم.

صنعت حمل‌‌ونقل مهم‌ترین پایه محور توسعه کشور بوده و به عنوان پیش‌زمینه توسعه سایر بخش‌های اقتصادی، نیازمند توانمند‌سازی در زمینه زیرساخت‌ها، بهره‌برداری و ایمنی است.

آمار بالای تصادفات رانندگی و کشته‌شدگان ناشی از آن از چالش‌های اقتصاد و سلامت کشور بوده و نگرانی زیادی را نزد مسئولان و کاربران به همراه دارد. رفع این چالش و نگرانی نیازمند توجه جدی به مساله برنامه‌ریزی برای کنترل و کاهش تصادفات رانندگی با مشارکت سایر ذینفعان در حوزه اعمال مقررات، خودرو، امداد و فوریت‌های پزشکی، آموزش و پرورش و حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت محترم در انجام این مهم است.

به این منظور کمیسیون ایمنی راه‌ها به عنوان نهاد راهبر در حوزه مدیریت ایمنی ترافیک، با مشارکت این ذینفعان اقدام به تدوین برنامه ارتقای ایمنی کرده است و اجرای آن برای دستیابی به ایمنی پایدار و ارایه خدمات حمل‌ونقل ایمن در دستور کار قرار دارد.

 با آرزوی موفقیت برای همه نقش‌آفرینان حوزه، رسیدن به حمل‌ونقل ایمن در گرو همکاری و مشارکت همه ذینفعان و شهروندان و تبدیل آن به مساله اجتماعی نزد آحاد جامعه است.