شناسهٔ خبر: 10870 - سرویس استان‌ها

مدیر کل اداره راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

پایان عملیات ایمن سازی محورهای لرستان

ایمن سازی جاده مدیر کل اداره راه و شهرسازی لرستان از تکمیل عملیات ایمن سازی محورهای لرستان و کاهش تعداد تصادفات در محورهای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي لرستان، شهرام ملكي گفت: در پی اقدامات انجام‌شده برای افزايش ایمنی راه ها و کاهش تصادفات، تعداد افرادي كه بر اثر تصادفات رانندگي در راه هاي برون شهري استان جان خود را از دست داده اند  از ۵۱۹ نفر در سال ۸۸  به ۴۰۸ نفر در سال گذشته کاهش ‌یافته است.

ملکی بیان کرد: در سال گذشته ردیفی در قانون بودجه به وزارت راه و شهرسازی داده شد تا ۵۰۰ هزار تن قیر برای اجراي آسفالت راه‌ های اصلی، فرعی و روستایی کشور اختصاص یابد، لرستان از ۵۰۰ هزار تن  قیر کشور، ۵۲ هزار تن دریافت کرد ولی به علت ظرفیت رایگان، آماده بودن زیرسازی پروژه ‌ها و ثبت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ هایی که در مرحله آسفالت بودند ،توانستیم از سهمیه شناور ۶۰۰  میلیارد تومان، حدود ۵۴ میلیارد تومان دریافت کنیم.

ملکی با بیان اینکه سال گذشته بالغ ‌بر ۶۲۴ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیش‌بینی شد، گفت: مقرر شد حدود ۶۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران لرستان پرداخت شود که این امر نیز میسر نشد/.