شناسهٔ خبر: 108723 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اعلام کرد:

برقراری پرواز بین المللی از فرودگاه جهرم در سال جاری/ آمادگی کامل فرودگاه شیراز برای جابه‌جایی مسافران جام جهانی به قطر

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس ضمن اعلام آمادگی فرودگاه شیراز برای جابه‌جایی مسافران جام‌جهانی، از برقراری پرواز بین‌المللی از فرودگاه جهرم در نیمه اول سال جاری خبر داد.

 غلامرضا کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برخی از برنامه‌ها و اقدامات فرودگاه شیراز در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

کریم آقائی یکی از برنامه‌های مهم فرودگاه شیراز را پیگیری تکمیل ساخت ترمینال پروازهای بین المللی شیراز برشمرد و افزود: مساحت این ترمینال ۲۳هزار مترمربع است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۴ آغاز شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ روند تکمیلی ترمینال ادامه یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: نوسازی و بهسازی زیرساخت های فرودگاهی از جمله نوسازی شبکه آب شرب و شبکه گاز فرودگاه و همچنین اصلاح شبکه برق فرودگاه از برنامه‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز در سال ۱۴۰۱ است. همچنین بهسازی بلوار فرودگاه نیز از دیگر اقدامات خواهد بود.

وی افزود: یکی از کارهای مهم که در دستور کار قراردارد و امیدواریم امسال به بهره برداری برسد سایت رادار تنگریز است که در بحث ایمنی فضای کشور بسیار حائز اهمیت است، در تلاش هستیم این سایت تا پایان مهر ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

افزایش ۳۸ درصدی پروازهای نوروزی

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی پرواز در بازه نوروز افزود: پس از نوروز و آغاز ماه مبارک رمضان پروازهای خارجی به مقصد کشور عمان تقلیل یافته است البته پیش بینی می شود پس از ماه رمضان پروازهای بین المللی افزایش یابد.

کریم آقائی با تاکید براینکه فرودگاه شیراز جزو پرترددترین فرودگاه‌های کشور است، خاطر نشان کرد: از فرودگاه شیراز به ۲۴ مقصد داخلی پرواز برقرار است و همچنین در ۹ مسیر بین المللی پرواز برنامه ای داریم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش پروازهای داخلی و خارجی اظهار کرد: میانگین پروازهای این فرودگاه به ایام قبل از کرونا بازگشته است .

آمادگی کامل فرودگاه شیراز برای جابه جایی مسافران جام جهانی

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در مورد تاثیر مسابقات جام جهانی در قطر گفت: با توجه به اینکه فرودگاه شیراز فرودگاه پشتیبان قطر است. فرودگاه شیراز این آمادگی را دارد که پروازهای قطر ایر ویز را به پروازهای جام جهانی اختصاص دهد البته این احتمال نیز وجود دارد که گردشگران از خود شهر شیراز نیز بازدید داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد:۶ روز در هفته  از شیراز به مقصد قطر پرواز برقرار است و هم اکنون از فرودگاه لار به مقصد قطر نیز پرواز در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره زیر ساخت های فرودگاه شیراز برای صادرات بار بیان کرد: فرودگاه شیراز این آمادگی را دارد روزانه یکصد تن بار را از طریق کارگو جابه جا کند.

کریم آقائی در پایان با اشاره به الحاق فرودگاه شهدای جهرم به مرزهوایی افزود: در حال برنامه ریزی هستیم در نیمه اول سال جاری از فرودگاه جهرم پروازهای بین المللی برقرار شود.