شناسهٔ خبر: 108815 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد خبر داد:

فرودگاه مهرآباد، میزبان بیش از ۱۰ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۰

فرودگاه مهرآباد مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۶۱ مسافر در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند، گفت: فرودگاه مهرآباد با ۱۱۵ هزار و ۲۷۱ پرواز همچنان پرترافیک ترین فرودگاه کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  ابراهیم مرادی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۶۱ مسافر در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند، گفت: این تعداد مسافر با ۱۱۵ هزار و ۲۷۱ پرواز جا‌به‌جا شده اند و بر این اساس مهرآباد همچنان پرترافیک ترین فرودگاه کشور است

مرادی اظهار کرد: کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش تقاضای سفر مهم ترین عامل افزایش تعداد مسافر در سال گذشته است.

وی با اشاره به آمار ارائه شده در سال ۱۴۰۰ گفت: خوشبختانه ۱۳ درصد در نشست و برخاست، ۱۹ درصد در اعزام و پذیرش و ۲۹ درصد در ارسال و پذیرش بار در فرودگاه مهرآباد افزایش داشته ایم.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با مقایسه آمار پروازهای سال گذشته با سال ۹۹ گفت: سال ۱۳۹۹ با ۱۰۱ هزار و ۶۸۰ نشست و برخاست حدود ۹ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۵ مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

مرادی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته، ۸۷ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸۴۴ کیلوگرم بار در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ارسال و پذیرش شده است که این رقم افزایش ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال پیشین را نشان می‌دهد.