شناسهٔ خبر: 108818 - سرویس مسکن و شهرسازی

در مکاتبه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با استاندار آذربایجان‌شرقی ابلاغ شد؛

موافقت مشروط شورای عالی شهرسازی با الحاق ۷۷ هکتار اراضی به محدوده شهر سهند

برگزاری دومین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار آذربایجان‌شرقی با الحاق ۷۷ هکتار اراضی به محدوده شهر سهند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت مشروط کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با خرم استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر سهند اعلام کرد.

در این مصوبه آمده است: شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ خود موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر سهند- الحاق ۷۷ هکتار اراضی با مالکیت دولتی (شرکت عمران شهر جدید سهند) به محدوده شهرجدید سهند، جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن، مصوب جلسه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی را با توجه به صورتجلسه ۸ اسفند ۱۴۰۰کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با الحاق اراضی مذکور، مقرر نمود طرح تفصیلی اراضی با تاکید بر رعایت چهارچوب زیر به تایید کمیسیون ماده پنج برسد.

۱. تراکم ساختمانی طرح حداکثر تا ۲۰ درصد تراکم ساختمانی پهنه مجاور در شمال فاز ۳ افزایش یابد.

۲.با توجه به وسعت اراضی ، سرانه های خدماتی درمقیاس محله تامین شود.

۳. بارگذاری صرفا بر روی حدود ۳۵ هکتار از اراضی دارای قابلیت صورت گرفته و مابقی اراضی به عنوان  فضای سبز و حرایم و بستر مسیل بدون بارگذاری تثبیت شوند.

ضمنا تاکید می شود از آنجا که شهر جدید سهند اصلی‌ترین منبع تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن در منطقه کلانشهری تبریز است و بارگذاری‌های قبلی و این الحاق عملا سقف جمعیت‌پذیری طرح جامع مصوب را تکمیل خواهد کرد،  لازم است هرگونه تصمیم جدید مبنی بر افزایش بارگذاری و یا توسعه و الحاق جدید به شهر با توجه کامل به ظرفیت‌های زیرساختی و توان طبیعی منطقه و منابع آب، با دید جامع نگر در قالب تجدیدنظر طرح جامع انجام پذیرد.