به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری مسافر با توجه به نظارت های گسترده یکی از ایمن ترین وسایل نقلیه برون شهری برای سفرهای جاده ای است.
وی گفت: جابجایی مسافر با توجه به ماده ۲ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان، فعالیت حمل و نقل عمومی بین شهری مسافر از طریق شرکت یا موسسه داری پروانه فعالیت مجاز و معتبر از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام میشود.
کرمی عنوان کرد: بکارگیری رانندگان حرفه ای که با گذراندن دوره های آموزشی موفق به دریافت کارت هوشمند شده اند و همچین استفاده از ناوگان ایمن دارای کارت هوشمند معتبر، بغل نویسی، دریافت تاییدی تردد توسط مدیران فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از دیگر مزایای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری مسافر است.
وی افزود: در سیستم حمل و نقل عمومی مسافر، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی، تاکسی های اینترنتی درون شهری در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است که با توجه به صراحت قانون رسیدگی به تخلفات آنها از حیطه وظایف این اداره کل خارج بوده.
کرمی با اشاره به اینکه هیچ عذر و بهانه ای در برخورد با رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری مسافر برای عدول از قانون قابل قبول نیست، گفت: علاوه بر کنترل های میدانی با استفاده از سیستمهای نظارتی آنلاین سپهتن (سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جادهای) نیز صورت میگیرد این در صورتی است که تاکسی های از کمترین ایمنی برخوردار هستند.
وی تاکید کرد: شهروندان هرگونه شکایت و نارضایتی از ناوگان حمل و نقل عمومی را میتوانند شماره سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها مطرح و پیگیری کنند.
انتهای پیام/