شناسهٔ خبر: 108891 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران اعلام کرد:

اعزام زائران عتبات عالیات فرودگاه ساری از سرگرفته می شود

فرودگاه ساری مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه ساری خبر داد و گفت: اعزام زائران عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان مجددا از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه ساری خبر داد و گفت: اعزام زائران عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان مجددا از سر گرفته خواهد شد.

وطن‌خواه با بیان اینکه در آستانه اعزام مجدد زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی قرار داریم، گفت: فرودگاه ساری در آخرین اعزام حجاج به عربستان با هفت پرواز جزو فرودگاه‌های برتر کشور در این حوزه بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران تصریح کرد: با عنایت به کاهش ظرفیت ها پیش بینی می شود سال جاری با اعزام حداقل چهار پرواز به عربستان کماکان در خدمت حجاج مازندرانی باشیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه رامسر اظهار کرد: در حال حاضر درصدد تصویب مرز هوایی رامسر بوده و یکی از اصلی ترین برنامه های سال جاری، پیگیری و تدارک برای اعزام و پذیرش مسافر به مقصد کشورهای عربی و حوزه دریای خزر است.

وطن خواه با اشاره به پروژه های زیرساختی سال ۱۴۰۰ بیان کرد: دیوارهای حفاظتی فرودگاه ساری در سال گذشته به طول هشت کیلومتر انجام شد و پروژه بلوار ورودی فرودگاه در حدود دو هزار متر به بهره برداری رسید. طرح تملک اراضی در حدود۳۰۰  هزار مترمربع به منظور توسعه و زیباسازی ورودی فرودگاه نیز از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته در فرودگاه ساری صورت پذیرفت.

وی در خصوص سامانه ILS توضیح داد: این سامانه سال گذشته در فرودگاه ساری نصب شد و در حال حاضر حوزه معاونت هوانوردی در حال تدوین طرح های تقرب مربوط به آن است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته خاطرنشان کرد: در بحث فنی، خرید تابلوهای برق و خریدبخشی از سامانه های برودتی و حرارتی فرودگاه ساری و نیز مطالعات مربوط به راه اندازی موتورخانه این فرودگاه از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۰ بود.

وطن خواه گفت: توسعه ترمینال فرودگاه رامسر با پیشرفت ۳۵ درصدی همراه بوده و توسعه اپرون این فرودگاه نیز به مساحت ۵ هزار مترمربع، حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه زیرساخت در فرودگاه های استان به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم گفت: اتمام پروژه جمع آوری آب های سطحی و زهکشی فرودگاه ساری و تکمیل دیگر پروژه های نیمه کاره و برگزاری مناقصه برای احداث موتورخانه و تاسیسات مرکزی فرودگاه از اهم اقدامات سال جاری خواهد بود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در پایان با بیان اینکه هشت شرکت هواپیمایی در استان فعالیت دارند گفت: امسال برای اولین بار اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه نوشهر به مقصد شیراز و اصفهان انجام می شود. این در حالی است که سال جاری فرودگاه ساری نیز به مقصد کرمانشاه و قشم پرواز خواهد داشت که امیدواریم باهمکاری شرکت های هواپیمایی محقق شود.