شناسهٔ خبر: 108947 - سرویس استان‌ها

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

 ثبت نام ۴۱۹ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن استان اصفهان/ پیش‌بینی دریافت دو قسط ۴۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی در سال جاری

امیر زاغیان- اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۱۹ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن استان اصفهان ثبت نام کردند گفت: پیش بینی می شود در سال جاری از متقاضیان تایید نهایی شده دو قسط ۴۰ میلیون تومانی دریافت شود.

 امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان گفت: استان اصفهان بعد از استان تهران دارای بيشترين آمار ثبت‌نام كننده طرح بزرگ نهضت ملی است و تاکنون حدود ۴۱۹ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.  

وی افزود: در حال حاضر پرونده این افراد در حال بررسی تا حائز شرایط بودن آن‌ها بر اساس سه شرط اصلی از جمله فرم ج سبز به معنی عدم اخذ امکانات دولتی، نداشتن مالکیت خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی احراز شود.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: بخشی از این موارد به‌صورت متمرکز در وزارت راه و شهرسازی پالایش می‌شود و مابقی که مربوط به سابقه سکونت افراد و مواردی نظیر آن است در استان بررسی می‌شود.  

وی اذعان داشت: از اواخر خردادماه سال جاری نتیجه این بررسی‌ها به‌صورت پیامک به همه متقاضیان به‌صورت نوبتی و ردیفی اطلاع‌رسانی می‌شود.  

زاغیان تأکید کرد: متقاضیان به‌محض دریافت پیامک به محلی که در آن اعلام شده است، حتما مراجعه کنند چرا که شاید نیاز به صحت سنجی مجدد و تکمیل مدارک وجود داشته باشد و این کار کمک می‌کند که حقی از کسی پایمال نشود.  

 وی اضافه کرد: پس از تکمیل پرونده، فرد به‌عنوان متقاضی نهایی برای افتتاح حساب به بانک معرفی می شود و در مرحله نخست می‌بایست ۴۰ میلیون تومان پرداخت کند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص شرایط ارائه تسهیلات بانکی اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن سه نوع تسهیلات شامل خود مالک، گروه ساخت و انبوه‌ساز ارائه می‌شود.  

وی در خصوص تسهیلات خود مالک گفت: هم استانی‌هایی که سند مالکیت و پروانه ساخت دارند می‌توانند از این تسهیلات بدون هیچ منعی برای هر واحد استفاده کنند.  

زاغیان ادامه داد: در مواردی که یک پلاک به‌صورت گروه ساخت به دو یا چند نفر برای ساخت واگذار می‌شود بانک تسهیلات را مستقیم واگذار می‌کند اما بقیه پروژه‌های انبوه‌ساز که شامل همشهری‌های اصفهان و شهرهای مجاور مثل بهارستان، فولادشهر و شاهین‌شهر مخاطب این قسمت هستند، بر اساس پیشرفت، تسهیلات به نام متقاضی به پیمانکار واگذار می‌شود.  

وی بیان داشت: تمهیداتی هم در نظر گرفته شده است که در خصوص گروه انبوه‌ساز تسهیلات به‌سادگی در اختیار ایشان قرار گیرد اما نکته قابل‌توجه متقاضیان این پروژه‌ها این است که ازآنجایی‌که پیشرفت این پروژه‌ها همیشه به آورده متقاضیان گره می‌خورد بنابراین ضروری است در پرداخت اقساط خود به‌موقع و سروقت اقدام کنند تا شاهد پیشرفت درخور پروژه‌ها و حصول نتیجه مطلوب باشند.  

 معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان بیان داشت: متقاضیانی که می‌دانند حائز شرایط هستند و تاکنون امکاناتی دریافت نکردند، آمادگی اقتصادی برای واریز نخست داشته باشند چرا که پیش‌بینی ما دریافت دو قسط ۴۰ میلیون تومانی در سال جاری است.