شناسهٔ خبر: 109020 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل بانک مسکن:

۲ هزار و ۴۶۷ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده پرداخت شد

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۲ هزار و ۴۶۷ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص میزان تخصیص اعتبار و تسهیلات به بافت فرسوده که از سال ۹۸ به بعد به متقاضیان پرداخت شده است،گفت: تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۸ به ۵ هزار و ۴۲۱ پروژه پرداخت شد و تعداد ۲۶ هزار و ۷۹۱نفر برای نوسازی واحدهای خود در محلات هدف بازآفرینی شهری این تسهیلات را دریافت کردند.

شایان افزود: مبلغ قرارداد منعقد شده تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده  ۲ هزار و ۴۶۷ میلیاردتومان است که به بیش از ۲۶ هزار متقاضی پرداخت شد.

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و بنا بر آمار رسمی ارایه شده، هم اکنون بیش از ۱۶۰ هزار هکتار مساحت از سطح شهرها را بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی تشکیل می‌دهد که می‌تواند هدف بازآفرینی شهری قرار بگیرد. همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲.۵ میلیون واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد.