شناسهٔ خبر: 109036 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خبر داد:

لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر در دستور کار/ ترانزیت ۶۶ دستگاه کامیون صادراتی روسیه از بندر نوشهر به مقصد امارات عربی متحده

بندر نوشهر معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از انتخاب پیمانکار جهت انجام لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر در آینده نزدیک خبر داد.

سعید کیاکجوری معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بازدید اخیر وزیر کشور از طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، گفت: در این دیدار، وزیر کشور از طرح‌هایی مانند پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی و مخازن نگهداری روغن خوراکی بازدید کرد و ضمن این بازدیدها بر ضرورت رفع مشکل لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر تاکید کرد.

وی افزود: به دلیل پائین آمدن سطح آب دریای خزر، نه تنها بندر نوشهر بلکه همه بنادر شمالی کشور با این معضل (لایروبی حوضچه‌ها و کانال‌ها) مواجه‌اند و کاهش سطح آب ممکن است فعالیت کشتیرانی را در دریای خزر و سواحل بنادر شمالی با خطر روبه‌رو کند.

کیاکجوری درباره طرح‌ها و برنامه‌های اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برای حل این مشکل، گفت: فراخوانی برای انتخاب پیمانکار جهت لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر داده شده است و چند شرکت هم متقاضی شده‌اند و همکاران معاونت بندری در حال بررسی وضعیت‌ها برای انتخاب پیمانکار نهایی هستند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین از پهلوگیری یک کشتی تجاری رو-رو بزرگ در بندر نوشهر پس از بیش از ۲۰ سال از پهلوگیری کشتی مرکوری ۲ طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: این کشتی تجاری رو-رو به طول ۱۲۵ متر، پس از بارگیری محموله ترانزیتی به وزن ۸۱۹ تن در بندر اولیا آستراخان روسیه، در اسکله رو-رو منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر پهلو گرفت. این کشتی حامل ۶۶ دستگاه کامیون بود که به یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ترانزیت می‌شوند.

به گفته وی، این محموله ترانزیتی پس از بارگیری در کشور روسیه و ورود به بندر نوشهر، از راه زمینی به مقصد امارات متحده عربی ارسال خواهد شد.