شناسهٔ خبر: 109060 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای طی ۴۵ روز گذشته/ پیگیری وزیر راه و شهرسازی بابت کاهش عوارض کامیون‌های ایرانی در مرز کشور آذربایجان

ترانزيت مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت کالا طی ۴۵ روز گذشته خبر داد.

جواد هدایتی،‌ مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به افزایش آمار ترانزیتی کشور طی دو ماهه سال جاری گفت: طی یک ماه و نیم ابتدایی امسال، از ابتدای فرودین تا ۱۵ اردیبهشت ماه، شاهد افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به جمهوری آذربایجان و خواسته ایران مبنی بر کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌های ایرانی، عنوان کرد: یکی از خواسته‌های جدی ایران برای توسعه ترانزیت و حتی مناسبات و مراودات دوجانبه با کشور آذربایجان بحث کاهش عوارض سنگینی است که ناوگان ایرانی در ورود به جمهوری آذربایجان پرداخت می‌کند.

هدایتی افزود:‌ به دفعات جلسات و نشست‌هایی در این خصوص برگزار شد و اخیرا نیز این موضوعات به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و وزیر راه و شهرسازی کشومان در جریان دیدار با مقام‌های آذربایجانی این موضوع را مطرح کردند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری با بیان اینکه تاکنون این موضوع از سوی مقامات آذری رد نشده است، اظهار کرد:‌ با این حال طرف مقابل عنوان می‌کند چون اصلاح عوارض در قانون مصوب پارلمان آذربایجان دیده شده است،‌ حذف و اصلاح آن باید در پارلمان بررسی شود و موضوع زمان‌بر است.