شناسهٔ خبر: 109139 - سرویس بنادر و دریانوردی

رییس کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد؛

صدور مجوز موافقت اولیه با طرح احداث و نصب قفس پرورش ماهی در دریا و احداث اسکله صادراتی محصولات تولید پالایشگاه GTL در استان خوزستان

قفس پرورش ماهی مجوز موافقت اولیه دو سازه دریایی قفس پرورش ماهی در دریا در شهرستان هندیجان و اسکله صادراتی محصولات تولید پالایشگاه GTL در شهرستان ماهشهر مطابق ضوابط قانونی پس از تایید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

یونس اسکندری رییس کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرایی کردن شعار سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و ایفای نقش حاکمیتی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مجوز موافقت اولیه دو سازه دریایی قفس پرورش ماهی در دریا در شهرستان هندیجان منطقه بحرکان و اسکله صادراتی محصولات تولید پالایشگاه GTL در شهرستان ماهشهر مطابق ضوابط قانونی پس از تایید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

وی افزود: طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در سال و به مساحت ۲۵هکتار واقع در منطقه بحرکان هندیجان در پهنه شماره ۱ توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی است. با توجه به تردد شناورها در محدوده طرح و به منظور جلوگیری از برخورد شناورها با قفس‌ها متقاضی باید با هماهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی اقدام کند.

رییس کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: طرح اسکله اختصاصی صادراتی محصولات تولید پالایشگاه GTl واقع در شهرستان ماهشهر جنب بندر صادراتی نفتی از نوع شمع و عرشه دولفینی با طول ۲۸۷ متر و عرض ۲۲ متر توسط شرکت آسیا گاز و مایع جنوب است.

یادآوری می‌شود، به استناد مصوبات جلسات پانزدهم و بیست و هفتم کارویژه مرز شورای امنیت کشور, کلیه ارگان‌ها و بخش‌ها اعم از دولتی، نظامی، مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی, شهرداری‌ها و خصوصی جهت ساخت و بهره برداری از تاسیسات ساحلی و دریایی ملزم به اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع قانونی صدور مجوزهای ساحلی و دریایی کشور هستند.