شناسهٔ خبر: 109169 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در اغلب مناطق کشور/ احتمال خیزش گرد و خاک در استان‌های غربی و جنوب غربی

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی برای اغلب مناطق کشور طی روز جاری، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه، گفت: امروز با عبور موجی از روی نوار شمالی کشورمان در استان‌هایی مثل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و روی دامنه‌های زاگرس هم در کردستان، همدان، مرکزی و لرستان و برای دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را داریم.

به گفته وی، فردا چهارشنبه نیز بارش‌ها در این مناطق البته به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشورمان خواهد شد و برای روزهای پایانی هفته بار دیگر شاهد بارش‌های بهاری عمدتا در نیمه شمالی کشور خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: امروز و فردا شرایط برای تشکیل گرد و خاک روی کشور عراق مهیا است و به همین خاطر طی این دو روز پدیده گرد و غبار برای استان‌های غربی و جنوب غربی کشور دور از انتظار نیست.

گودرزی گفت: امروز بخش‌های مرکزی و شرقی آب‌های خلیج فارس هم مواج و متلاطم است.

گودرزی افزود: تهران امروز آسمانی قسمتی ابری و گاهی نیمه ابری همراه با وزش باد را خواهد داشت و این وزش باد، گاهی می‌تواند شدید باشد و احتمال خیزش گرد و خاک هم در بخش‌های جنوبی و غربی استان تهران وجود دارد. بیشینه دما در تهران امروز به ۲۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.