شناسهٔ خبر: 109217 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

اراضی مستعد ساخت مسکن برای نهضت ملی تولید مسکن در شهرهای باقی مانده واگذار می‌شود

نشست مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خواستار تسریع در فرایند تأمین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی تولید مسکن در تعدادی از شهرهای باقی مانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سیدمحسن حمزه‌لو با ارائه گزارش از نهضت ملی مسکن استان به مسائل موجود در استان به ویژه همکاری دستگاه‌های اجرایی در تعیین اراضی مستعد برای ساخت پروژه‌های جدید اشاره کرد و گفت: گروه فنی و مهندسی پایش فرایند‌های نهضت ملی مسکن در استان شکل گرفته و به صورت میدانی ضمن بازدید از کلیه پروژه‌های مسکن، گزارش‌های لازم را تهیه می کند.

حل مسائل و مشکلات موردی پرونده‌های املاک و حقوقی استان اصلی‌ترین رویکرد این نشست بود که در نهایت عملکرد و وضعیت استان در پیشبرد نهضت ملی مسکن مورد قبول ارزیابی شد. همچنین در این نشست به روزرسانی بانک زمین تاکید شد. بانک زمین با روی‌کارآمدن دولت مردمی و تاکید وزیر راه و شهرسازی با تصویب قانون جهش تولید راه‌اندازی شد تا اطلاعات مختلفی از جمله اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی و تخصیص یافته به اجرای طرح‌های مختلف تولید مسکن و شهرک‌سازی به مدیران ارایه ‌شود. بانک زمین در بستر نرم‌افزاری تحت‌عنوان سامانه املاک و مستغلات بارگذاری شده و لایه‌های مرتبط با حوزه زمین در آن روزانه در حال تکمیل شدن است.