شناسهٔ خبر: 109227 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

مهلت ثبت‌نام متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان تا ۲۲ اردیبهشت تمدید شد

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تمدید مهلت ثبت‌نام متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان تا ۲۲ اردیبهشت خبر داد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که ثبت‌نام متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان تا پایان روز پنجشبنه ۲۲ اردیبهشت تمدید شد، گفت:ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان که از ۱۰ اردیبهشت ماه آغاز شده و مقرر بود تا ۲۰ ام به اتمام برسد تا پایان روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت تمدید شد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه آزمون ورود به حرفه در بخش مهندسی و کاردانی به شکل تستی و تشریحی (ترسیمی) برگزار خواهد شد، افزود: مرحله تشریحی و ترسیمی که شامل طراحی معماری است در تیرماه برگزار می‌شود و آزمون‌های تستی شهریورماه برگزار خواهد شد.

مانی‌فر یادآور شد: منابع آزمون ورود به حرفه مهندسی شامل مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان، قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مسائل عمومی فنی و حرفه‌ای است. متقاضیان مسائل عمومی فنی و حرفه‌ای را می‌توانند از نشریات معتبر دولتی دریافت کنند. در عین حال پایه علمی مباحث دوران تحصیل کارشناسی همچنان به قوت خود باقی است.

مانی‌فر اعلام کرد: بیشتر سوالات بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مربوط به مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان است و بقیه موارد را می‌توان در سایر منابع معتبر جستجو کرد.

وی شرط ورود به آزمون ورود به حرفه مهندسی را داشتن حداقل مدرک کارشناسی در هفت رشته معماری، شهرسازی، ترافیک، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی و نقشه‌برداری عنوان کرد و گفت: متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی شرکت می‌کنند حتما باید سه سال از مدرک کارشناسی آنها گذشته باشد.

مانی‌فر یادآور شد: این آزمون همانند دوره قبل شامل گروه‌های مهندسی، کاردانی‌ها، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی است.

گفتنی است، آزمون‌های ورود به حرفه در کلیه رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران صلاحیت‌های (نظارت، محاسبات، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تاسیسات‌ مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا) تاسیسات‌ برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک، همچنین در کلیه رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه‌برداری، تاسیسات‌ مکانیکی و تاسیسات‌ برقی به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و آزمون صلاحیت کارشناس ماده ۲۷، به‌طور هماهنگ و همزمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/