شناسهٔ خبر: 109228 - سرویس استان‌ها

در نخستین جلسه شورای اداری راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح شد؛

سرعت بخشی به پروژه‌های اجرایی در سایه تلاش و برنامه ریزی

شورای اداری راه و شهرسازی استان اصفهان در اولین جلسه شورای اداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ بر سرعت بخشی به پروژه های اجرایی تاکید و به تببین برنامه ها و اولویت ها در راستای پیشبرد اهداف سال جاری پرداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ اولین نشست شورای اداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با موضوع برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت ها در سالجاری و با حضور مدیرکل، معاونین و روسای این اداره کل در محل سالن اجتماعات راه و شهرسازی استان برگزار شد.  

 هدف از تشکیل این جلسه، بررسی عملکرد سال ۱۴۰۰، ارائه راهکارها جهت رفع موانع موجود و تبیین برنامه عملیاتی برای پیشبرد اهداف سال جاری بود.  

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه پس از استماع گزارشات و مسائل ارائه شده از سوی معاونین، راهکارهای اساسی، عملیاتی و واقع بینانه در این خصوص را بیان کرد.  

 وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» اظهار کرد: با تشکیل کارگروه های ویژه به منظور تحقق شعار امسال، در حوزه فعالیت این اداره کل گام برمی داریم و در سایه تلاش و برنامه‌ریزی عملیات اجرایی تمامی پروژه‌ها را سرعت می‌بخشیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین سرعت بخشی به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرا را یکی از اولویت‌های اداره‌کل برشمرد و گفت: تمامی پروژه‌ها و طرح‌ها می بایست در بازه زمانی تعریف شده و با کیفیت مناسب به مرحله اجرا در آید.  

 وی با اشاره به نتایج به دست آمده در سال ۱۴۰۰، عملکرد این اداره‌کل را مثبت ارزیابی کرد و از همکاری و تلاش تمامی معاونین و پرسنل اداره‌کل قدردانی بعمل آورد.  

قاری‌قرآن مسائل ومشکلات حوزه های کاری مختلف، ظرفیت‌های موجود، مسائل مالی و پروژه‌های در حال اجرا و قابل افتتاح را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. و در این راستا دستورات لازم را صادر و برای برخی امورات خاص هر حوزه سیاست گذاری‌هایی را ابلاغ کرد.  

وی افزود: از معاونت‌ها و روسای ادارات راه و شهرسازی استان اصفهان انتظار می رود نسبت به اولویت بندی امور اقدام کنند و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت ها و تمهیدات لازم، فرآیندهایی را تبیین تا در راستای تسهیل و تسریع سرعت اجرای طرح‌ها و خدمت رسانی به مردم اقدام شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: احصاء و هدفگذاری برنامه‌های سال جدید، داشتن چشم انداز و افق دید روشن در تدوین برنامه‌ها، احصاء مشکلات خاص که نیاز به تامین اعتبار دارند و تدوین و ارائه برنامه منظم نظارت بر امورات مختلف از جمله مواردی است که می بایست مورد توجه قرار داده شود.  

وی با اشاره به اينكه پاسخگويي به ارگان‌های نظارتی یکی از مهمترين وظايف معاونین و روسای ستادی و ادارات تابعه است تاکید کرد: مسئولین هر حوزه در امورات کاری مرتبط و مجموعه اقدامات و فعالیت‌های خود، در راستای شفافیت کاری می‌بایست نهایت همکاری و هماهنگی را با ارگان‌های نظارتی داشته باشند چرا که شفافیت در کارها سبب دقت مضاعف در کلیه امور می‌شود. و بستر همفکری و همکاری در حل مسائل را فراهم می‌سازد.  

قاری قرآن به مبحث صرفه جویی و نگاه هوشمندانه به مصارف تاکید کرد و اذعان داشت: معاونین، روسا و تمامی کارکنان موظفند جهت کاهش در هزینه‌های جاری مطابق آیین نامه‌ها عمل کنند و همت ویژه‌ای داشته باشند.