شناسهٔ خبر: 109235 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش نسبی دما در کشور/ ورود توده گرد و خاک به کشور از امروز

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما کشور از روز شنبه و افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا به سبب ورود توده گرد و خاک به کشور از امروز، خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز، ۲۱ اردیبهشت ماه و روزهای آتی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز بارش‌ها را در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهیم داشت، گفت: به ویژه در ساعات بعدازظهر بارش‌ها به صورت رگبار پراکنده خواهد بود، همچنین گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی نیز در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه بخش‌هایی از شمال غرب کشور، شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر این شرایط را تجربه خواهند کرد.

رفیعی با اشاره به اینکه روز شنبه بخش‌هایی از استان‌های واقع در مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های شرقی و مرکزی دریای خزر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را خواهند داشت، گفت: در سایر مناطق کشور جو آرام و همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

وی با تاکید بر ورود توده گرد و خاک به کشور، اظهار کرد: امروز با توده گرد و خاکی که وارد کشور شده است، کاهش دید، کیفیت و افزایش شاخص آلودگی هوا در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز، جنوب و دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز را شاهد هستیم. 

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: آب‌های جنوبی کشور از جمله خلیج فارس و غرب تنگه هرمز طی چهار روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود و روزهای پنجشنبه و جمعه آب‌های دریای خزر این شرایط را تجربه خواهند کرد.

رفیعی از وزش باد شدید در نوار شرقی کشور طی پنج روز آینده به ویژه در زابل خبر داد و گفت: در برخی از ساعات این شرایط سبب می‌شود گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را هم برای این منطقه به همراه داشته باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: آسمان تهران امروز غبارآلود خواهد بود و حداکثر دما در تهران ۲۷ درجه بالای صفر و حداقل دما ۱۷ درجه بالای صفر خواهد بود.