شناسهٔ خبر: 109265 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان خبر داد؛

تامین زمین برای ۱۵هزار واحد مسکونی در گیلان/ آغاز عملیات اجرایی هفت هزار پروژه مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

نهضت ملی مسکن استان بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از تامین زمین برای ۱۵هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی حدود هفت هزار پروژه نیز آغاز شده است.

ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام ۱۰۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت:‌ تاکنون حدود ۳۴هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که پالایش اولیه آن‌ها تقریبا به پایان رسیده و به منظور متصل کردن آن‌ها به پروژه‌ها در انتظار واریز وجه هستیم.

وی بیشترین استقبال از طرح نهضت ملی مسکن را در شهر رشت خواند و عنوان کرد: این کلانشهر به واسطه جمعیتی که دارد با بیشترین استقبال مواجه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه در مدت زمان دو ساله این طرح موظف هستیم حداقل تعهد خود را که ۹۰ هزار واحد در سال است، آغاز کنیم، عنوان کرد: تاکنون زمین برای ۱۵هزار واحد تامین شده و عملیات اجرایی حدود هفت هزار پروژه نیز آغاز شده است.

پدرام افزود: بخشی از این واحدها واگذاری است و بخش دیگری نیز به واسطه پیمانکاران در حال انجام است.

وی پیشرفت فیزیکی واحدهای ساخته شده را تشریح کرد و گفت: برخی از پروژه‌های استان در حد پیکری و سقف اول پیشرفت فیزیکی داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح جدیدی نداریم اما در تفاهم نامه‌ها و پروژه‌هایی که در رابطه با طرح مسکن مهر بوده، قابلیت بهره‌برداری در سال جاری را دارند.