شناسهٔ خبر: 109291 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بازدید از عملیات احیای خلیج گرگان عنوان شد:

تداوم عملیات لایروبی دهانه خلیج گرگان با هدایت و نظارت سازمان بنادر

خلیج گرگان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احیا و نجات خلیج گرگان به جز لایروبی به اقدامات سازنده سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع نیز وابسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: برای زنده شدن خلیج زیبا و ارزشمند گرگان، به جز لایروبی که امکان ورود آب دریای خزر به این خلیج را فراهم می‌کند، سایر دستگاه نیز باید همزمان، بحث پمپاژ آب از خزر و دسترسی به آب‌های عمیق را نیز پیگیری و اجرایی کنند.

به گفته مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات لایروبی پس از یک سال به پایان می رسد و پس از آن مرحله دوم و اصلی که پمپاژ آب است، آغاز می شود.

محمدرضا رضایی کوچی؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای نجات خلیج گرگان در نظر گرفته که ۱۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

همچنین عبدالجلال ایری؛ نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون عمران، خاطرنشان کرد: مجلس و دولت در کنار هم برای نجات خلیج گرگان برنامه ریزی و تلاش می کنند.

وی اختلاف نظر کارشناسان برای نجات خلیج گرگان را امری طبیعی دانست و افزود: با همت و برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات  لایروبی خلیج گرگان آغاز شد و مجمع نمایندگان هم کمک می کند تا فرایند نجات خلیج شتاب گیرد.