شناسهٔ خبر: 109329 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی:

نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه نقش‌آفرینی کند

جلسه مجازی انتخابات نظام مهندسی ساختمان وزیر راه و شهرسازی بر نقش‌آفرینی مجموعه نظام مهندسی ساختمان کشور به عنوان مجموعه تخصصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۲ اردیبهشت در جلسه فوق‌العاده هیات عمومی برای برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساختمان دادمان گفت: بعد از فراز و نشیب‌های متعددی که در سازمان نظام مهندسی ساختمان به وجود آمد امروز شاهد انتخابات الکترونیکی و مناسبی هستیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با درود بر ارواح پاک شهدای مهندس از جمله شهید باکری در دوران جنگ، افزود: امروز افرادی در کشور هستند که با روحیه انقلابی و جهادی در سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توانند نقش موثری داشته باشند و در کنار وزارت راه و شهرسازی در فعالیت‌های مهمی از جمله اجرای طرح نهضت ملی مسکن نقش آفرینی کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اظهار خرسندی از شناختی که نسبت به جامعه مهندسی کشور به دست‌آورده است، اعلام کرد: مهندسان دارای تخصص در سراسر کشور می‌توانند در هدایت و راهبری، کیفی‌سازی ساخت و ساز و همراهی در اجرای تولید مسکن در طرح نهضت ملی نقش موثر داشته باشند.

قاسمی بر همدلی اعضای منتخب سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور با وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد و افزود:انتظار است تا مجموعه نظام مهندسی ساختمان کشور به عنوان مجموعه تخصصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی نقش‌افرینی کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری تصور می‌کنند که ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم شدنی نیست، گفت: امروز این ناممکن با دولت سیزدهم ممکن شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید مسکن نیاز اساسی کشور است، یادآور شد: هم‌اکنون بیش از ۸ میلیون مستاجر در کشور و بیش از ۸ میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد. بخش عمده عدم ازدواج جوانان در کشور به دلیل مساله مسکن است. از سوی دیگر مسکن در هزینه سبد خانوار افزایش یافته و به همین دلیل نیاز است تا کاری انقلابی، جهادی و شبانه‌روزی انجام بشود تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

کیفی‌سازی، مقرون به صرفه بودن و سرعت سه ویژگی اجرای تولید مسکن

قاسمی با تاکید بر اینکه اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور بازوی فنی و اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی هستند، اعلام کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کیفی‌سازی، مقرون به صرفه بودن و سرعت اجرای کار بسیار حائز اهمیت است که در همکاری با سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان می‌توان به این مهم جامه عمل پوشاند.

بکارگیری تجربیات مسکن مهر در نهضت ملی مسکن

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تجربیات مسکن مهر بهره گرفته شد، افزود: باید تلاش کنیم تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تولید مسکن که بیشتر برای دهک‌های پایین است هزینه ساخت را کاهش بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بیشتر اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن ‌آماده شده و برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه زیرساختی اعم از افزایش تسهیلات، سامانه ثبت‌نام، پالایش ثبت‌نام انجام شده است. همچنین با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که انجام شده است در سال جاری گام بزرگی در حوزه مسکن برخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: انتخابات شورای مرکزی سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان کشور انتخابات مهمی است که در آن نظام مهندسی تعیین تکلیف خواهد شد.

قاسمی قول برگزاری جلسه حضوری را با اعضای منتخب شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها داد.