شناسهٔ خبر: 109354 - سرویس شرکت‌ها

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت مطرح کرد؛

تلاش برای تکمیل پروژه محور شهرکرد به خوزستان طی دو سال آینده/ لزوم توسعه وبهره‌گیری از حمل و نقل ترکیبی در کشور

حمل و پخش 1000 تن رودمیکس در راههای استان چهارمحال و بختیاری معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از پروژه‌های استان چهارمحال و بختیاری، از تلاش برای تکمیل پروژه محور شهرکرد به خوزستان طی دو سال آینده خبر داد و لزوم توسعه حمل و نقل ترکیبی در کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در سفر به استان چهارمحال و بختیاری ضمن بازدید از پروژه‌های این استان گفت: با توجه به اهمیتی که راه‌های این استان دارد، حدود سه هفته گذشته از برخی پروژه‌های این استان بازدید کردیم و مقرر شد مابقی پروژه‌هایی که مورد بازدید قرار نگرفته بودند در این دوره بررسی شوند.

وی استان چهارمحال و بختیاری را به عنوان یکی از شاهراه‌های کریدوری ایران خواند و گفت: محورهای مواصلاتی استان هم از لحاظ راه آهن و هم از نظر راه و بزرگراه فقط به خود چهارمحال و بختیاری بسنده نمی‌کند و راه‌های ترانزیتی استان‌های دیگر را نیز پاسخگو است.

کدخدازاده افزود: این مسیر از جمله راه‌هایی است که تقریباً مرکز کشور را به استان‌های مرزی مثل خوزستان و خلیج فارس متصل می‌کند و همچنین راهی است که به استان‌های همجوار انجام می‌شود و جزو پروژه‌های بسیار مهم ما است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه بزرگترین و مهمترین پروژه این شرکت در زمینه آزادراهی را محور شهرکرد به خوزستان برشمرد و اظهار کرد: اکنون تا لردگان پیمان‌سپاری شده و پروژه‌ها از حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که امیدواریم با سفری که ریاست محترم جمهور به این استان خواهند داشت و اعتباراتی که به این پروژه تخصیص پیدا می‌کند، بتوانیم به حداکثر بین یک تا دو سال این بزرگراه را تا لردگان به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه برای محور لردگان تا خوزستان برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: مقدمات آن از محل سایر منابعی همچون بحث تهاتر نفت و منابع اینچنینی و ماده ۵۶ که در قانون پیش بینی شده، انجام شده است.

کدخدازاده ادامه داد: از یک طرف عملیات اجرایی آن آغاز شده است و از یک سو امیدواریم با سفر ریاست جمهور در آینده و سفر وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی دیگر آغاز شود تا این محور در اسرع وقت به اتمام برسد؛ چراکه محور بسیار حائز اهمیتی است و می‌توان گفت جنوب استان را از بن بست خارج می‌کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه با تاکید براینکه این محور ترانزیت کالا، عبور مسافر، بحث گردشگری و توسعه مناطق اطراف خود را در پی خواهد داشت، عنوان کرد: پروژه‌های دیگری نیز در دست اقدام داریم که در استان‌های همجوار همچون اصفهان و استان لرستان مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث مطالعات و بحث اجرا بسیاری از این پروژه‌ها اجرایی شده و برخی دیگر نیز در دست مطالعه است که درحال تسریع‌سازی آنها هستیم.

کدخدازاده آینده خوبی را در حوزه راه‌ها و بزرگراه‌های استان پیش‌بینی کرد و گفت: به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت ساخت این مسئله را عنوان می‌کنم که در بحث راه آهن نیز به شدت فعالیت وجود دارد و پیمانکاران مشغول هستند و در بحث جذب منابعی غیر از منابع حقوقی کشور راه آهن امور خود را پیش می‌برد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه تاکید کرد: معاون و مدیر عامل محترم شرکت ساخت و جناب آقای وزیر به دنبال آن هستند که از سایر منابع حتما این پروژه‌ها صورت گیرد، چراکه استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از شاهراه‌های مهم راه‌های مختلف در استان‌های متفاوت را پشتیبانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بتوانیم از حمل و نقل ترکیبی استفاده کنیم، گفت: حمل و نقل ترکیبی هم از فشار روی جاده‌ها می‌کاهد و هم حمل بار را روی راه آهن می‌گذارد.

کدخدازاده با اشاره به ترافیک سنگین در لردگان به سمت شهرکرد، عنوان کرد: تصورم بر آن است که با توجه به به مواردی که وجود دارد، در روز ۲۰ هزار دستگاه خودرو را در مواقعی که پروژه آماده شود، خواهیم داشت و این غیر از نقاط پیک در تعطیلات نوروز و تعطیلات مختلف سال است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خاطرنشان کرد: همچنین محورهایی را که به استان همجوار مثل کهگیلویه و بویراحمد می‌رسد را نیز جزو برنامه قرار داده‌ایم و اداره کل راه و شهرسازی در آنجا مشغول فعالیت است و از محل اعتبارات ملی کار را پیش می‌برد که به عنوان اولویت بندی آن را قرار می‌دهیم تا مردم از آن بهره‌مند شوند.