شناسهٔ خبر: 109364 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در خطبه پیش از نماز جمعه پرند مطرح کرد؛

دعوت از سرمایه‌گذاران برای ارایه طرح‌های اشتغال‌آفرین در توسعه شهرهای جدید/ظرفیت‌های دانش بنیان شناسایی و حمایت می‌شوند

خطبه معاون وزیر راه و شهرسازی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای ارایه طرح‌های اشتغال‌آفرین در توسعه شهرهای جدید تاکید کرد: ظرفیت‌های دانش بنیان شناسایی و حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز ۲۳ اردیبهشت در خطبه پیش از نماز در شهر جدید پرند گفت: امروز بالاترین درصد هزینه سبد خانوار را موضوع مسکن به خود اختصاص داده است. امروز یکی از موانع جوانان برای تشکیل خانواده موضوع مسکن است. به همین دلیل نیز دولت سیزدهم مهمترین موضوع خود را به تامین مسکن برای اقشار مختلف کشور تخصیص داده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه در شهر جدید پرند ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد، افزود: هم‌اکنون عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه تامین مسکن در پرند وجود دارد که در صدد هستیم با پیگیری‌های فوری باقیمانده واحدهای مسکونی مهر تکمیل و تحویل بشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز اعلام کرد: متقاضیان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند بیش از ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ما وظیفه داریم برای آنها در خصوص تامین مسکن گام برداریم.

جعفری تصریح کرد: با تلاش‌های شرکت عمران شهر پرند، شهرداری، استانداری، معاونت استانداری، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرند گام‌های مهمی برداشته می‌شود.

وی اعلام کرد: امروز در بازدید از شهر پرند مشکلاتی در خصوص انشعابات برق، و سایر زیرساخت‌ها در برخی از مناطق وجود داشت که در تماس با معاونت عمرانی استاندار هماهنگی شد تا این مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص تامین سرانه‌ها و زیرساخت‌ها در شهر پرند توضیح داد: قطعا یکی از موضوعاتی که به جمعیت‌ پذیری در شهر پرند منجر خواهد شد تامین خدمات و زیرساخت‌هاست که با بازنگری طرح شهر پرند که مصوب سال ۱۳۹۲ است امیدوار هستیم تا خدمات و سرانه‌های موردنیاز شهر پرند تامین شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا سطح ارایه خدمات عمومی در شهر جدید پرند افزایش یابد.

جعفری گفت: اعتقاد داریم که ظرفیت توسعه هر منطقه به دست مردم منطقه شکل می‌گیرد. بنابراین دعوت می‌شود تا سرمایه‌گذاران پرند با شرایط ویژه‌ای که شرکت عمران شهرهای جدید به آن تخصیص می‌دهند برای توسعه شهر گام بردارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: یکی از برنامه‌های شرکت عمران است که طرح‌های اشتغال‌آفرین تقویت شود. همچنین ظرفیت‌های دانش‌بنیان شناسایی و حمایت می‌شوند و این تکلیفی است که بر اساس نام‌‌گذاری سال برعهده تمام مسئولان است و ما نیز تابع هستیم.

جعفری از جوانان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت کرد تا در اجرای طرح‌های وزارت راه و شهرسازی با شرکت عمران شهرهای جدید همکاری داشته باشند.

وی همچنین با دعوت مجدد از سرمایه‌گذاران برای ارایه طرح‌های اشتغا‌ل آفرین اظهار امیدواری کرد تا با همکاری تنگاتنگ دولت،سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی و مشارکت مردمی، توسعه شهرهای جدید محقق شود.