شناسهٔ خبر: 109370 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی برای بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور طی امروز و فردا وزش باد شدید و گرد و خاک را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه، گفت: امروز برای مناطقی از خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، ارتفاعات کرمان، شرق استان‌های یزد و گلستان، بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.

به گفته وی، فردا هم در آذربایجان‌های شرقی و غربی، روز دوشنبه مناطقی از شمال غرب و استان گیلان و روز سه‌شنبه نیز علاوه بر شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر همین شرایط را خواهیم داشت؛ یعنی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد.

رفیعی ادامه داد: از امروز تا روز دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و کرمان به ویژه شرق کرمان، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد و احتمال طوفان شن هم در این مناطق وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: امروز و فردا در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز، جنوب، جنوب غرب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم و این شرایط برای روز دوشنبه در مناطقی از غرب و جنوب غرب و شمال غرب ایجاد خواهد شد.

وی گفت: از نظر شرایط دمایی هم، دمای هوا امروز در شمال غرب، سواحل دریای خزر، استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند به ویژه البرز مرکزی و فردا هم در شمال شرق کشور به طور محسوسی افزایش خواهد داشت و این افزایش دما تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت. البته دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در شرق و جنوب شرق کشور، مجددا کاهش خواهد یافت که این کاهش بین ۵ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا فردا ظهر مواج و متلاطم خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد را خواهد داشت و حداکثر دما ۲۴ درجه خواهد بود و حداقل دما هم امروز در تهران در ایستگاه مهرآباد به ۱۱ درجه بالای صفر رسید و فردا هم حدودا به ۱۳ درجه خواهد رسید.