شناسهٔ خبر: 109378 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل استان خبر داد:

آزمون های بدو خدمت شاغلین حمل و نقل جاده ای مازندران

مازندران- مهندس صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آزمون ها بدو خدمت شاغلین بخش حمل و نقل جاده ای مازندران در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، ابوالفضل صفری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از جابجایی بار و مسافر توسط حمل و نقل جاده ای صورت می پذیرد بر ضرورت  برگزاری آزمونهای بدو خدمت جهت افزایش سطح ایمنی در جاده ها ،سهولت و سلامت جابجایی بار و مسافر تاکید کرد.

وی تصریح کرد: از این رو ثبت نام متقاضیان تا  تاریخ  ۲۵ مرداد ماه سال جاری از طریق پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نشانی http://advari.irantvto.ir، و در کلیه دفاتر پیشخوان خدمات دولت به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 صفری در مورد ریز زمانبندی ثبت نام و برگزاری آزمون های کتبی گفت: ثبت نام متقاضیان در سه مرحله انجام می پذیرد مرحله اول از اول اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که در تاریخ ۲۹ اردیبهشت آزمون کتبی ،مرحله دوم از ۲۰ خرداد تا اول تیر ماه تاریخ آزمون کتبی  آن ۱۶ تیر ماه و مرحله سوم از ۱۰ مرداد تا ۲۵ مرداد که در تاریخ ۱۰ شهریور سال جاری آزمون کتبی آن برگزار می شود. 

معاون حمل و نقل استان افزود: این آزمون ها جهت ورود به عرصه حمل و نقل در شش استاندارد، رانندگان کامیون حمل و نقل کالای برون شهری، راننده کامیونت حمل و نقل کالای برون شهری، راننده وانت حمل و نقل کالای برون شهری، راننده اتوبوس برون شهری، راننده مینی بوس برون شهری، راننده سواری کرایه برون شهری  انجام می پذیرد.