شناسهٔ خبر: 109418 - سرویس استان‌ها

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

اختصاص ۱۹۳۲ هکتار زمین برای تامین مسکن اقشار مختلف استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی راد - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این استان همواره در تأمین زمین برای طرح‌های حمایتی دولت به منظور تامین مسکن اقشار مختلف پیشتاز بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: این اداره‌کل در حوزه املاک و حقوقی همچون گذشته در بخش‌های مختلف، برای ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد از برنامه اجرایی پیشی گرفته است.  

وی افزود: مطابق با برنامه‌های اجرایی که همه ساله از سوی سازمان ملی زمین و مسکن برای ادارت کل استانی تعریف و ابلاغ می‌شود الزام به تامین آنها طبق سررسید هرفصل اعلام شده است، لذا این اداره‌کل موفق شده است تا براساس اقدامات بعمل آمده از برنامه پیشی بگیرد.  

 معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: از جمله این بخش‌ها شامل تحصیل اراضی ملی و موات داخل حریم، اخذ صورتمجلس تفکیکی در سطح و طبقات، ساماندهی عرصه مسکن مهر، واگذاری و تامین مسکن اقشار ویژه، واگذاری اراضی و واحدهای مسکونی، پالایش اطلاعات موجودی اراضی، تعیین تکلیف اراضی دارای رای موات کمیسیون ماده ۱۲، تعیین تکلیف اراضی تحویل و تحول شده با منابع طبیعی، جانمایی و تدقیق اراضی بر روی نقشه‌های پایه و ساماندهی بایگانی الکترونیکی اعلامی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن بوده است.  

وی اظهار داشت: علاوه بر این موارد اقدامات انجام شده در سامانه بانک زمین و سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات بسیار قابل ملاحظه است.  

 پارسایی‌راد با اشاره به میزان اراضی تامین شده جهت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان گفت: این استان همواره در تامین زمین برای طرح‌های حمایتی دولت به منظور تامین مسکن اقشار مختلف پیشتاز بوده و در این زمینه بیش از یکهزار و ۹۳۲ هکتار زمین به تعداد ۷۷ هزار و ۱۸۹ واحد در سطح استان با احتساب شهرهای جدید و ۴۹۲ هکتار زمین به تعداد ۲۹ هزار و ۹۳۶ واحد زمین بدون احتساب شهرهای جدید اختصاص یافته است.