شناسهٔ خبر: 109419 - سرویس استان‌ها

رییس راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان مراغه اعلام کرد:

فعال بودن دو طرح عمرانی مهم و با اهمیت در مراغه

پروژ های مهم درمراغه (آذرشرقی ).jpg رییس راهداری وحمل ونقل جاده ای مراغه گفت : دو طرح عمرانی مهم و با اهمیت درآذربایجان شرقی ؛شهرستان مراغه از سال گذشته شروع و در سال‌جاری نیز با شتاب مضاعف در حال اجرا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی، نادر شریفی رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان مراغه به فعال بودن دو طرح عمرانی مهم و با اهمیت این شهرستان اشاره کرده و بیان داشت: احداث این پروژه ها با هدف حدف و ساماندهی نقاط حادثه خیز محور مراغه-هشترود در سال ماضی شروع و در سال‌جاری نیز با شتاب مضاعف در حال اجرا است.

وی این دو پروژه را پل غیر همسطح داش آتان در کیلومتراژ ۵ با پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصد (پیمانی) و پروژه احداث پل یکدهانه ١٠ متری و تعریض مسیر بطول ۵٠٠ متر در محدوده تقاطع چکان در کیلومتراژ ٣ با پیشرفت فیزیکی ٩٠ درصد (امانی) در محور مورد بحث عنوان کرد.

ایشان با اشاره به عملیات جاری راهداری در این شهرستان نیز گفت : در بازه زمانی دو ماهه در زمینه بهسازی راههای اصلی و روستائی اقداماتی شامل رگلاژ شانه راه، اصلاح شیب شیروانی و رفع افتادگی های مقطعی مجموعا بطول ١۵ کیلومتر صورت گرفته است.

نادر شریفی همچنین از لکه‌گیری تمامی محورهای اصلی و روستائی بصورت مستمر با استفاده از ١٨٠ تن آسفالت گرم و سرد _تسطیح و رگلاژ راه‌های روستایی شنی به طول ۶٠ کیلومتر، خط‌کشی محورهای این شهرستان به طول ٣۵ کیلومتر، نصب و تعمیرات گاردریل و حفاظ‌های فلزی به طول ۴٠٠ متر، نصب و ساماندهی علائم عمودی بیش از ١۴٠ مورد، نصب تابلو های اطلاعاتی ١٨ متر مربع جهت آشکارسازی پیچهای تند و نقاط مستعد بروز حوادث، پاکسازی حاشیه قرانیز و رفوژ میانی به مقدار ٢ کیلومتر، آشکارسازی دماغه ها با نصب اقلام ایمنی ۴ مورد، نصب ٣ دستگاه چراغ چشمک زن سولار در نقاط حادثه خیز، ایمن سازی پرتگاهها و پل‌های مرتفع با ایجاد خاکریز، اورهال نمودن چراغهای چشمک زن و سامانه های روشنایی از فعالیت راهداران عزیز و پرتلاش این اداره در این مقطع زمانی خبرداد.

وی اضافه کرد: کنترل و بازدیدهای مستمر از ناوگان‌ حمل و نقل باری و مسافری در طول شبکه راهها و شرکت‌های فعال در این بخش در ایام نوروز و تداوم آن در سایر روزها جهت رعایت قوانین حمل و نقل با حضور نمایندگان و کارشناسان راهداری مراغه از جمله نقش‌های نظارتی است که در طول سال با رویکرد سلامت رسیدن مسافر یا بار انجام گردیده است.

قابل ذکر است شهرستان مراغه دارای ۴۷۱ کیلومتر محور روستایی، ۵۶ کیلومتر محور اصلی و ۱۸ کیلومتر راه فرعی آسفالته و شنی درجه یک و دو است.