شناسهٔ خبر: 109478 - سرویس بنادر و دریانوردی

۳ اسکله گردشگری در بنادر غرب هرمزگان ساخته می شود

بندر لنگه مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تصویب بودجه ساخت سه فروند اسکله گردشگری در بنادر لنگه، کنگ و مقام خبر داد و گفت: مکان‌یابی برای ایجاد بندرگاه جدید در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب درباره آخرین وضعیت ساخت اسکله‌ها و سایت‌های دریایی و گردشگری در بنادر غرب هرمزگان، اظهار داشت: طی جلسات با شهرداری‌های بندرلنگه و کنگ محل نصب اسکله‌ها در حوضچه‌های بندرکنگ، بندرگشه بندرلنگه و حوضچه بندر مقام مشخص شده و هم اکنون اسکله های یاد شده در حال تخصیص بودجه برای ساخت توسط بخش خصوصی است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: در راستای توسعه دسترسی مستقل پسکرانه‌ به منظور کاهش ترافیک کامیون‌ها به بندرلنگه، مکان‌یابی بندرگاه جدید توسط اداره بنادر و دریانوردی، اداره منابع طبیعی انجام و توسط مشاور در حال مطالعه و امکان سنجی است.

عسکری نسب در خصوص ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان نیز گفت: سازمان بنادر برای پرداخت وام در قالب وجوه اداره شده به متقاضیان ساخت شناور آمادگی دارد و در این خصوص پرونده متقاضیان برای دریافت تسهیلات به سازمان بنادر ارسال شده است.