شناسهٔ خبر: 109495 - سرویس استان‌ها

۱۰ پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۶۲ ميليارد تومان در استان كرمان كلنگ زنی شد

10 پروژه راه روستايي با اعتباري بالغ بر 162 ميليارد تومان  در استان كرمان كلنگ زني شد عمليات ۱۰ پروژه احداث راه روستايی در شهرستان های بافت، ارزوئيه و شهربابك در استان كرمان با مجموع اعتباری بالغ بر ۱۶۲ ميليارد تومان و به طول حدود ۵۲ كيلومتركلنگ زنی شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت: اين تعداد پروژه راه روستايی در سه شهرستان بافت، ارزوئيه و شهربابك با مجموع اعتباری بالغ بر ۱۶۲ ميليارد تومان از محل اعتبارات استانی هزينه می شود.

احسان عراقی زاده با بيان اين كه پروژه بافت- ارزوئيه با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ ميليارد تومان و به طول حدود ۳۰ كيلومتركلنگ زنی شد، افزود: با عملياتی شدن اين پروژه، مسير جيرفت، سيستان و بلوچستان و حتی استان فارس به سمت ارزوئيه باز شده و مسير كوتاه تر می شود.

عراقی زاده تصريح كرد: پروژه اول محور آشين، اسفندقه در ۸۰ كيلومتری شهرستان ارزوئيه به طول ۱۶ كيلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۲ ميليارد تومان در سال گذشته و اعتبار مورد نياز نيز ۸۵ ميليارد تومان براساس فهرست بهای سال ۱۴۰۱ است.

وی خاطرنشان كرد: محور دوم گوشك- طرنگ در حوزه شهرستان بافت به طول ۳ كيلومتر وگوشك سفلی به طول يك كيلومتر كردبستان- پير ۳ و نيم كيلومتر در ۷۵ كيلومتری شهرستان بافت واقع شده و همچنين محور خافكوئيه، تيركمان به طول ۵ كيلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۰ ميليارد ريال در ۶۵ كيلومتری شهرستان بافت واقع شده است.

احسان عراقی زاده افزود: براساس آمارهای داده شده طول محورها، اعتبارات و....اشاره شده اما در هيچ جا به پارامتر همت اشاره ای نشده است با ضريب پيگيری و همت می توان حتی يك پروژه را بدون پول عملياتی كرد.

معاون فنی و راه روستايی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان در مراسم كلنگ زنی شهرستان شهربابك گفت: عملیات اجرایی، زیر سازی و آسفالت گرم راه های روستایی مناطق کرم، مدوارات، مسینان، مراع، فتح آباد سروشك و هرناشک به طول ۲۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ريال از محل اعتبارات استانی كلنگ زنی شد.

علی عبدالهی افزود: علاوه بر آغاز عمليات احداث راههای روستايی اين شهرستان، محور اصلی شهربابك - هرات نيز به طول يازده كيلومتر بهسازی و تعريض می شود كه در اين راستا حدود ۵/۵ كيلومتر آن اجرا گرديده و مابقی آن تا پايان سالجاری انجام خواهد شد.

عبدالهی اين پروژه ها را با نام الگوی مقاومت جهان اسلام، شهيد سردارسپهبد قاسم سليمانی آغاز كرديم تا يك انقلاب و تحولی در راههای روستايی استان كرمان به وجود آيد، خوشبختانه با تلاش و همت همكارانم در حوزه راههای فرعی و روستايی، امسال ۵ پروژه راه روستايی در شهرستان شهربابك با حمايت خوب فرماندار و نماينده مردم اين شهرستان كلنگ زنی شد.

وی با بيان اين مطلب كه با اتمام پروژه های فوق الذكر تعداد ۴۰ محور ديگر در محدوده استحفاظی راههای روستايی شهربابك برای تكميل وجود دارد، افزود: اين روستاها بالای ۲۰ خانوار جمعيت دارند كه حمايت مسئولين را می طلبد تا به زودي جشن برخورداری صددرصدی اين روستاها را در شهرستان برگزار كنيم كه در آينده ای نه چندان دور شاهد افتتاح اين پروژه ها باشيم.

معاون فنی و راه روستايی اين اداره كل در خصوص بهسازی محور شهربابك- انار كه از محورهای پرتردد و ترانزيتی استان است، گفت: امسال ۹۰ كيلومتر اين محور درزگيری و قسمت هايی هم روكش آسفالت خواهد شد تا تردد و عبور ترافيك با سهولت بيشتری برروی آن جريان داشته باشد.

عبدالهی از عقد قرارداد با شركت های پيمانكاری برای بهسازی و روكش آسفالت محورهای شهربابك به هرات و شهربابك به انار با مجموع اعتباری بالغ بر ۱۱۰ ميليارد تومان تا پايان سال ۱۴۰۱ خبرداد.

عليرضا باغخانی رئيس اداره نگهداری و نظارت راههای روستايی در جريان اين مراسم افزود: ۵ پروژه بافت، ارزوئيه از اواسط اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده و ۳۰ شهريورماه ۱۴۰۱ به اتمام خواهند رسيد.

عليرضا باغخانی يادآور شد: راههای روستايی مورد پيمان در شهرستان شهربابك نيز با توجه به تامين اعتبار در سال جاري به پايان می رسد. گفتنی است؛ اين مراسم با حضور حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه شهرستان بافت، محمدی نماينده مردم بافت و ارزوئيه، آراسته فرماندار شهرستان بافت، منظری فرماندار ارزوئيه و همچنين رضاحسينی نماينده مردم شهربابك در مجلس شورای اسلامی، شمسی فرماندار شهرستان شهربابك، احسان عراقی زاده مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان و جمعی از مردم و مسئولين محلی برگزار شد.