شناسهٔ خبر: 109560 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی :

۲۰میلیارد تومان برای آسفالت جاده های هشتروداختصاص یافت

عملیات راهداری درهشترود]ذرشرقی.jpg مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی از اختصاص ۲۰میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت مسیر هشترودبه مراغه وقره چمن خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی نشستی که اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با توری فرماندار شهرستان هشترود جهت بررسی مشکلات راه‌های شهرستان هشترود داشت؛ از عملیاتی شدن  این میزان اعتبار تا یک ماه آینده خبرداد.

علیزاده  با اشاره به قانون اختصاص ۲ درصد درآمد معادن به بازسازی جاده های محل استقرار آنها ادامه داد: برای بازسازی، ترمیم و روکش آسفالت جاده‌های تخریب شده ناشی از حمل بار معادن از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

وی  گفت: مسیر ۲۰ کیلومتری عرقطو دربند که راه چندین روستای بخش مرکزی هشترود و از چند سال قبل برای ساکنین مشکلاتی بوجود آورده بود، برای آسفالت ریزی تا یکماه آینده به پیمانکار داده شده است.

وی همچنین از آسفالت ریزی راه روستایی دهلان با مشارکت ۵۰ درصدی اهالی خبر داد و گفت : اگر اهالی روستا ۵۰ درصد زیر سازی این جاده را بر عهده بگیرند ۵۰ درصد مابقی آسفالت نیز بر عهده اداره راهداری خواهد بود.

فرماندار شهرستان هشترود هم خواستار تکمیل و اتمام پل پنج روستای تخریب شده بر اثر سیل سال ۹۵ شد.

علیرضا توری گفت: عرشه های این پل ها برای ۴۰ سال پیش تعبیه شده و عرض آنها ۵.۵ متر است که باید به ۶.۵ متر تغییر یابد چون برای تردد خودروهای اهالی با مشکلات روبرو می شوند.

توری همچنین از کمبود ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و برفروبی این شهرستان گلایه و اضافه کرد: نبود و یا در برخی موارد مستهلک بودن ماشین آلات باعث شده رسیدگی به جاده ها با مشکل روبرو شود و در زمان برفروبی با توجه به تلاش شبانه روزی راهداران با مشکلات زیادی روبرو می شویم.

فرماندار هشترود درپایان  در ادامه خواستار تعریض جاده هشترود – دامناب اتوبان پیامبر اعظم(ص) شد.