شناسهٔ خبر: 109573 - سرویس استان‌ها

رئیس حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

هم استانی ها سرقت ادوات راهداری را به ۱۴۱ اطلاع دهند

راهداری گلستان رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان استدعا کرد: هم استانی ها هرگونه دستبرد و سرقت ادوات راهداری موجود در محورهای ارتباطی استان را زمانی که راهداران در راهها حضور ندارند، به شماره تلفن گویای ۱۴۱ اداره کل اطلاع رسانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، مهدی یوسفی نژاد گفت: پاسگاه ها، دادستانی ها، حوزه ها و بخش های قضایی نیز از مراجع قانونی دیگری هستند که هم استانی ها می توانند مشاهده سرقت ادوات راهداری را اطلاع دهند.

وی یادآور شد: راهداران و عوامل راهداری برای انجام هرگونه عملیات راهداری در طول راهها، ملبس به لباس راهداری به رنگ نارنجی و با آرم سازمانی هستند.

یوسفی نژاد افزود: یکی از مهمترین چالش های سنگین اداره کل طی سال های اخیر، سرقت ادوات راهداری شامل کابل، ترانس، پایه، چراغ و تابلو و علائم و .... در محورهای ارتباطی است که این موضوع باعث ایجاد اختلال در نظم عمومی و تحمیل و صرف اعتبارات اضافی بر اداره کل شده به طوری که با کشف و ردمال هم، آنها از حیز انتفاع خارج و مستهلک شده و قابلیت استفاده مجدد را ندارند.

وی در ادامه، تعداد سرقت های انجام شده در سال ۱۴۰۰ را به تعداد ۷۰ فقره و در ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶ فقره اعلام کرد .

به گفته وی،از تعداد سرقت های سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۱ فقره و سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱ فقره منجر به تشکیل پرونده و پیگیری قضایی شد و بقیه بعلت عدم دسترسی به سارق ، فاقد وصف کیفری شد.

یوسفی نژاد از اقدامات چشم گیر و مجدانه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان جهت برخورد با این موضوعات و ایجاد انگیزه برای پیگیری آنها؛ قدردانی ویژه کرد و اظهار امیدواری داشت که با توجه قوه قضائیه و دادستانی و کسب نتیجه از موضوعات و در نظر گرفتن مجازات مناسب جرم باعث عبرت سایر سارقین خواهیم رسید.